Eκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ
Νέες κυκλοφορίες από τις εκδόσεις Πατάκη
«Ο Μάρτιν Ζούτερ ρίχνει έναν άνθρωπο χωρίς ιδιότητες στην καρδιά των πιο ανοµολόγητων µυστικών του σύγχρονου τραπεζικού συστήµατος... Το Μοντεχρίστο µοιάζει σαν Γκρίσαµ γραµµένος από τον Ντύρρενµατ...» LivresHebdo
Μια γυναίκα, νέα ακόµη,
ήρεµη και ικανοποιηµένη απ’ τη ζωή της, κάθε άλλο παρά αδρανής µέσα στον ασφαλή
κύκλο της οικογένειας στο ωραίο τους σπίτι στο Τορίνο, εγκαταλείπεται ξαφνικά
από τον σύζυγό της. H Όλγα τότε βυθίζεται σε µια σκοτεινή, αρχέγονη άβυσσο. Μένοντας µόνη µε δυο
παιδιά κι έναν σκύλο, σηµαδεµένη βαθιά από τον πόνο και την ταπείνωση,
καταλήγει να στροβιλίζεται ανάµεσα στα φαντάσµατα των παιδικών της χρόνων στη
Νάπολη. Από τούτο το σηµείο αρχίζει µια καταστροφική πτώση που κόβει την ανάσα,
µια αφήγηση που αιχµαλωτίζει, παρασέρνοντας τον αναγνώστη στα µύχια βάθη της γυναικείας
εµπειρίας.
Οι Μέρες εγκατάλειψης διαθέτουν τις εξάρσεις και τις αποχρώσεις της
αρχαίας τραγωδίας, µε µια δύναµη που πηγάζει κατευθείαν από τα µύχια της ψυχής,
µολονότι πρόκειται για µια συνηθισµένη ιστορία, που ο ρυθµός της υπαγορεύεται
από τη ζωή µιας απλής οικογένειας.
Έλενα Φερράντε είναι το ψευδώνυµο
µιας διάσηµης Ιταλίδας συγγραφέως της οποίας η πραγµατική ταυτότητα παραµένει άγνωστη
από το 1992 που κυκλοφόρησε το πρώτο της µυθιστόρηµα µε τίτλο Βάναυση αγάπη, στο οποίο βασίστηκε η
οµώνυµη ταινία του Μάριο Μαρτόνε. Έχει γράψει µεταξύ άλλων το βιβλίο La frantumaglia, στο οποίο αφηγείται τη
συγγραφική της εµπειρία, καθώς και την ιστορία για παιδιά Η παραλία τη νύχτα (Εκδ. Πατάκη, 2017). Το 2011 εκδόθηκε το πρώτο
βιβλίο της Tετραλογίας της Νάπολης µε
τίτλο Η υπέροχη φίλη µου (L’amica geniale) που κατέκτησε
παγκοσµίως κοινό και κριτικούς. Ακολούθησαν τα υπόλοιπα βιβλία της τετραλογίας,
Το νέο όνοµα (Storia del nuovo cognome) τo 2012, Αυτοί που φεύγουν κι αυτοί που µένουν (Storia di chifugge e di chiresta) το 2013 και Η ιστορία της χαµένης κόρης (Storia
della bambina perduta) το 2014.
«Η Φερράντε ανατέµνει µε
εξαιρετικά σπάνια οξυδέρκεια ένα θέµα “κλασικό”, χαρίζοντας στην ηρωίδα της την
αθανασία… Εκπληκτικό!» Janet Maslin, The
New York Times
«Δεν µπορούσα να το αφήσω
από τα χέρια µου. Η Έλενα Φερράντε θα σας συνεπάρει...»
Alice Sebold
Μπορεί μια απλή σοκολάτα
να κάνει θαύματα; Πόσο μαμόθρεφτος μπορεί να είναι ένας ενήλικας; Μπορούν τα
μέσα κοινωνικής δικτύωσης να προκαλέσουν διαταραχές και πώς αντιμετωπίζονται
αυτές; Τι συμβαίνει όταν ένας αλλοπρόσαλλος συγγραφέας αρχίζει να ξεχνάει; Πόση
οργή μπορούν να πυροδοτήσουν αριστουργήματα της παγκόσμιας τέχνης όταν τίθενται
υπό την κρίση ανώνυμων σχολιαστών; Είναι η υψηλή μαγειρική το πρώτο βήμα για
τον νευρικό κλονισμό; Κι είναι δυνατόν μια μακαρονάδα να σώσει μια σχέση;
Αυτά και άλλα φλέγοντα ερωτήματα της καθημερινότητας απαντιούνται στην
ανά χείρας συλλογή ευθυμογραφημάτων, που μας θυμίζει για μια ακόμα φορά ότι το
γέλιο είναι το μόνο αντίδοτο στο σκοτάδι που μας περιβάλλει.
Όταν το Intercity
ακινητοποιείται ξαφνικά, ο Γιόνας Μπραντ ούτε που µπορεί να διανοηθεί την
περιπέτεια στην οποία θα µπλεχτεί. Έξω
υπάρχει ένας νεκρός κι ο Μπραντ κινηµατογραφεί µε την κάµερά του τη βαριά
ατµόσφαιρα που επικρατεί στην τραπεζαρία του τρένου και κάνει ερωτήσεις στους
επιβάτες. Δουλεύει ως βιντεοδηµοσιογράφος, ονειρεύεται όµως να γίνει σκηνοθέτης
και το πρότζεκτ που είχε ετοιµάσει, το Μοντεχρίστο, µια ιστορία
προδοσίας, απογοήτευσης και όψιµης εκδίκησης, έχει όλα τα στοιχεία ενός
µπλοκµπάστερ – αρκεί κάποιος να του δώσει την ευκαιρία να το πραγµατοποιήσει.
Όταν ερωτεύεται τη Μαρίνε Ρουίθ, τα όνειρα που είχε εγκαταλείψει µπαίνουν και
πάλι σε πρώτο πλάνο. Τρεις µήνες αργότερα η µοίρα τού παίζει ένα παράξενο
παιχνίδι: πέφτουν στα χέρια του δύο χαρτονοµίσµατα των εκατό φράγκων µε τους
ίδιους σειριακούς αριθµούς – γνήσια και τα δύο, όπως τον διαβεβαίωσαν άναυδοι
οι υπάλληλοι της τράπεζας. Και αµέσως µετά κάποιοι µπαίνουν στο σπίτι του και
το κάνουν άνω κάτω, ενώ ο ίδιος δέχεται επίθεση.
Ένα εξαιρετικό, επίκαιρο
θρίλερ για τον κόσµο των τραπεζιτών, των χρηµατιστών, των δηµοσιογράφων και των
πολιτικών από έναν µεγάλο συγγραφέα του καιρού µας.
Ο Μάρτιν Ζούτερ,
γεννηµένος το 1948 στη Ζυρίχη, εργάστηκε επί χρόνια ως διαφηµιστής και το 1991
αποφάσισε να αφοσιωθεί αποκλειστικά στη συγγραφή. Είναι ένας από τους σηµαντικότερους
γερµανόφωνους συγγραφείς και τα βιβλία του µεταφράζονται σε περισσότερες από 32
γλώσσες. Ζει µε την οικογένειά του στη Ζυρίχη.
«Η γραφή του Μάρτιν
Ζούτερ είναι γοητευτική, ειρωνική και κοµψή – ένας από τους καλύτερους
γερµανόφωνους συγγραφείς της εποχής µας». Πασκάλ Μπρυκνέρ, LeNouvel Observateur
«Ο Μάρτιν Ζούτερ ρίχνει έναν άνθρωπο χωρίς ιδιότητες στην καρδιά των πιο ανοµολόγητων µυστικών του σύγχρονου τραπεζικού συστήµατος... Το Μοντεχρίστο µοιάζει σαν Γκρίσαµ γραµµένος από τον Ντύρρενµατ...» LivresHebdo
«Ένα µυθιστόρηµα γεµάτο
ένταση, µε µια κατάληξη που θυµίζει Ντύρρενµατ. Το πιο πολιτικό µυθιστόρηµα του
Μάρτιν Ζούτερ µέχρι σήµερα». ZDF
«Ένα µεγάλο λογοτεχνικό
θρίλερ για τον κόσµο των τραπεζών, που αποκαλύπτει ότι το οικονοµικό µας
σύστηµα εξακολουθεί να είναι χτισµένο στην άµµο». ORF
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου