TO ΘΕΡΕΤΡΟ, ΣΑΡΑ ΠΙΡΣ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ
Η ΣΑΡΑ ΠΙΡΣ συστήθηκε στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό από τις εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ, όταν τον Μάιο του
2021 κυκλοφόρησε το έργο της με τίτλο ΤΟ
ΣΑΝΑΤΟΡΙΟ. Πρόκειται για ένα καθηλωτικό, γοτθικό θρίλερ, ένα βιβλίο της σύγχρονης
ξένης λογοτεχνίας που κυκλοφόρησε στη σειρά Crime – Μυστηρίου.
Η ΣΑΡΑ ΠΙΡΣ μεγάλωσε στο Ντέβον του Ηνωμένου Βασιλείου. Σπούδασε αγγλική
λογοτεχνία και δημιουργική γραφή στο Πανεπιστήμιο του Γουόρικ και στη συνέχεια
πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στη δημοσιογραφία. Έζησε αρκετά χρόνια
στην Ελβετία, όπου περνούσε τον ελεύθερο χρόνο της εξερευνώντας τα βουνά, ενώ
ακόμη έχει ένα σπίτι στη μικρή πόλη του Κραν-Μοντανά στις Ελβετικές Άλπεις,
σκηνικό που αποτέλεσε την αρχική έμπνευση για να γράψει το ΣΑΝΑΤΟΡΙΟ, το πρώτο
της μυθιστόρημα. Διηγήματά της έχουν δημοσιευτεί σε πολλά περιοδικά και έχουν
προκριθεί στη βραχεία λίστα των υποψηφιοτήτων για πολλά βραβεία.
ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ
ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΧΑΛΑΡΩΣΟΥΝ, ΚΑΠΟΙΟΣ ΟΜΩΣ ΕΧΕΙ ΕΡΘΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΕΚΔΙΚΗΣΗ…
Φέτος τον Ιούνιο, οι εκδόσεις
Ψυχογιός κυκλοφόρησαν ακόμα ένα έργο της Πιρς, με τίτλο ΤΟ ΘΕΡΕΤΡΟ, σε μετάφραση
Νεκτάριου Καλαϊτζή.
[ Η κραυγή της Θία σκίζει το ξέφωτο, ξαφνιάζοντας τα
πουλιά και κάνοντάς τα να πεταχτούν από τα δέντρα φτεροκοπώντας τρομαγμένα. Ο
ήχος δεν είναι ανθρώπινος^ είναι στριγκός και σπαρακτικός, το είδος της κραυγής
που σου γυρίζει το στομάχι το μέσα έξω και κάνει τ’ αυτιά σου να καίνε. Έπρεπε
να είχε περιμένει ώσπου να επιστρέψουν στην κατασκήνωση. Της είχε πει να
περιμένει…]
Θα μπορούσαμε
να πούμε ότι το νέο θρίλερ της Πιρς ανήκει σε μια «σειρά» ιστοριών με κύρια
ηρωίδα τη Βρετανίδα Ντεντέκτιβ Ελίν Γουόρνερ, αν και στο πρώτο βιβλίο ΤΟ
ΣΑΝΑΤΟΡΙΟ όπου την γνωρίσαμε, η Ελίν ήταν ουσιαστικά εκτός υπηρεσίας και απλώς
είχε προσκληθεί από τον αδελφό της να γιορτάσουν τον πρόσφατο αρραβώνα του σε
ένα χειμερινό θέρετρο. Εκεί, «παρά το
ειδυλλιακό σκηνικό, τόσο ο χώρος όσο και ο αδελφός της, Άιζακ, την αγχώνουν.
Και όταν ξυπνούν, το επόμενο πρωί, η αρραβωνιαστικιά του έχει εξαφανιστεί. Ενώ
η χιονοθύελλα μαίνεται αποκλείοντας την πρόσβαση στο ξενοδοχείο και η γυναίκα
παραμένει άφαντη, οι ένοικοι του ξενοδοχείου αρχίζουν να πανικοβάλλονται…». Αυτή
τη φορά όμως, η Ελίν βρίσκεται κανονικά σε υπηρεσία.
[… Ο Στιντ στρέφει το κορμί του και, καθώς μετακινείται, η Έλιν το
βλέπει: ένα πόδι τεντωμένο πάνω στην άμμο – μια χλωμή γάμπα, με κομμάτια από
φύκια που θυμίζουν μαραμένο μαρούλι κολλημένα στο δέρμα. Πιάνει τον εαυτό της
να κάνει δυο βήματα μπροστά για να δει καλύτερα. Μια έφηβη. Άσχημα τραύματα –
βαθιές χαρακιές στο πρόσωπο, στο στήθος και στα πόδια. Τα ρούχα της είναι
σχεδόν κουρελιασμένα, το πόλο μπλουζάκι της τελείως ξηλωμένο στη ραφή, εγκάρσια
στο κορμί της. Πλησιάζει κι άλλο, αλλά έχει την εντύπωση ότι τα μάτια της
θολώνουν, η πυκνή θαλασσινή καταχνιά ντύνει τη σκηνή με μια εξωπραγματική αχλή.
Καθώς κάνει ένα ακόμη βήμα, την πρώτη της αντίδραση διαδέχεται η συνειδητοποίηση.
Αφήνει μια πνιχτή κραυγή. Ο Στιντ κάνει μεταβολή ακούγοντας τον ήχο και τα
μάτια του γουρλώνουν από έκπληξη, μόλις τη βλέπει. «Έλιν;» Για μια στιγμή
κομπιάζει. «Είσαι…»…]
Τώρα υπάρχει μια νέα περίπτωση για την
Ελίν. Σε ένα ειδυλλιακό θέρετρο στις ακτές του Ντέβον, σε ένα νησί
απομακρυσμένο, κοντά στις ακτές της Αγγλίας, γνωστό ως Ο Βράχος του Θεριστή. Ένα νησί με υπόσταση, ένα νησί με
πρωταγωνιστικό ρόλο, ένα νησί με σκοτεινό και ανατριχιαστικό παρελθόν. Εκεί
έδρασε κάποτε ένας σίριαλ κίλερ που η δράση του είχε αντίκτυπο σε νεαρούς
εφήβους που επέλεξαν την περιοχή για τη σχολική εκδρομή τους. Όμως ακόμα ένα
στοιχείο από το παρελθόν επιβεβαιώνει την αρνητική ενέργεια του τόπου. Εκεί
υπήρχε και ένα οικοτροφείο για αγόρια που κάηκε και εγκαταλείφθηκε. Και σε αυτό
το σκοτεινό σκηνικό η Ελίν θα κληθεί να αναλάβει την περίπτωση μιας
δολοφονημένης γυναίκας που βρέθηκε κάτω από το περίπτερο της γιόγκα. Όλα
δείχνουν πως η γυναίκα είχε ατύχημα. Έπεσε και χτύπησε στα βράχια. Όμως τίποτα
δεν είναι όπως φαίνεται. Η γυναίκα δεν
βρισκόταν καν στο νησί! Και την επομένη, ένας επισκέπτης του νησιού, στην
κατάδυση του, πνίγεται. Οι θάνατοι ξεκινούν. Τυχαία; Αφορούν μόνο σε
επισκέπτες;
Και τα δύο έργα της Πιρς, διαδραματίζονται
σε απομονωμένα μέρη με σκοτεινό παρελθόν. Και τα δύο έργα είναι χωρισμένα σε μικρά
κεφάλαια, μια κινηματογραφική τεχνική συγγραφής, που βοηθά τον αναγνώστη να
προχωρά γρήγορα και με ενδιαφέρον την αναγνωστική διαδικασία. Και τα δύο έργα
είναι γεμάτα δράση και αγωνία για τους ήρωες, τα μυστικά τους, και τη ζωή τους,
σε ένα σχετικά κλειστοφοβικό περιβάλλον αφού η διαφυγή είναι σχεδόν αδύνατη,
κάνοντας τον αναγνώστη να τους αμφισβητεί, διαρκώς.
Η αφήγηση
από διαφορετικές οπτικές γωνίες, η πλοκή καλοδουλεμένη, ο ρυθμός αφήγησης αν
και αρχικά φαίνεται αργός, σταδιακά κορυφώνεται και η ατμοσφαιρική και παράξενη
ιστορία ολοκληρώνεται με αμείωτο ενδιαφέρον για τον αναγνώστη που λογικά μένει
να περιμένει ένα επόμενο μυθιστόρημα με τη συγκεκριμένη ηρωίδα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου