Εκδοτικές αποκαλύψεις, εκδοτικές εκμυστηρεύσεις… ΦΑΚΕΛΟΣ: "ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΚΔΟΤΕΣ" - Εκδόσεις ΒΑΚΧΙΚΟΝ
Oι εκδόσεις Βακχικόν
λειτουργούν από το 2012. Επικεφαλής τους είναι ο Νέστορας Πουλάκος στην διοίκηση και ο Στράτος Προύσαλης στο δημιουργικό κομμάτι του εκδοτικού.
Έχουν συμμετάσχει στις οργανωτικές επιτροπές της Διεθνούς
Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης, του Φεστιβάλ Βιβλίου στο Ζάππειο, του Παζαριού
Βιβλίου στην Πλ. Κοτζιά και της ετήσιας συνάντησης των Ευρωπαίων Εκδοτών (FEP)
στην Αθήνα. Την περίοδο 2016-2019 ήταν μέλη του Δ.Σ. του Συνδέσμου Εκδοτών
Βιβλίου. Τον Σεπτέμβριο του 2019 εκπροσώπησαν τη χώρα μας στο 1st Young
Publishing Professionals in Brussels (YPPiB).
Tην ίδια χρονιά (2019) προσκλήθηκαν από τις Εκθέσεις Βιβλίου
της Μπρατισλάβας (μέσω της Πρεσβείας της Ελλάδας και του Σλοβάκικου Κέντρου
Βιβλίου) και της Λιουμπλιάνας (μέσω της Σλοβένικης Εταιρείας Συγγραφέων)
προκειμένου να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις για την ανάδειξη της εγχώριας ποίησης
στα ελληνικά. Το 2020 προσκλήθηκαν από την Έκθεση Βιβλίου της Λευκωσίας ως
τιμώμενος εκδοτικός οίκος για την ανάδειξη της κυπριακής λογοτεχνίας.
Ο εκδοτικός όμιλος Vakxikon.gr Media & Publishing Group
κατέχει δεσπόζουσα θέση στην ελληνική αγορά τόσο αναφορικά με την εκδοτική του
δραστηριότητα, όσο και στον τομέα της πολιτιστικής ενημέρωσης, της εκπαίδευσης
και του κινηματογράφου.
Ετησίως κυκλοφορεί στην αγορά περισσότερους από 120 τίτλους
ελληνικής και ξένης λογοτεχνίας, επιστημονικών μελετών, πανεπιστημιακών
συγγραμμάτων και βιβλίων τσέπης.
Τους ευχαριστούμε
για την συνέντευξη που μας παραχώρησαν και που δέχθηκαν με προθυμία να
απαντήσουν στις ερωτήσεις μας για την ίδρυση του εκδοτικού οίκου, για την πορεία,
το μέλλον και τους στόχους του, για το ηλεκτρονικό βιβλίο και τα κριτήρια των
εκδόσεων ΒΑΚΧΙΚΟΝ που αφορούν στην πιθανή ένταξη νέων συγγραφέων στο δυναμικό τους.
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
1) Πότε δημιουργήθηκε ο εκδοτικός σας οίκος, ποιος
υπήρξε ο εμπνευστής της δημιουργίας του, ποιος είναι ο πρώτος τίτλος που
εκδώσατε και ποιος εκείνος που σηματοδότησε την εμπορική επιτυχία του εκδοτικού
σας οίκου;
2)
Ποιος παράγοντας είναι εκείνος που καθόρισε την
επιτυχημένη του πορεία στον χρόνο; Η συνεργασία των υπευθύνων κάθε τομέα, οι
πρωταρχικές, κατευθυντήριες γραμμές του εκδότη ή το γεγονός ότι στην πορεία του
ο εκδοτικός οίκος διευρύνει τις δραστηριότητες και τα ενδιαφέροντά του;
Δεν σταματάω να λέω ότι η
καθημερινή ρουτίνα μιας εκδοτικής εταιρείας είναι και η επιτυχία της. Η
συνέπεια, η εργασία και ο προσανατολισμός στους στόχους που έχει βάλει. Αυτά
εκτιμούν και ο κόσμος και οι συνεργάτες στον χώρο (συγγραφείς, μεταφραστές,
βιβλιοπώλες, κτλ.)
3) Με
δεδομένο ότι φτάνουν εκατοντάδες χειρόγραφα στα γραφεία σας, γεγονός που
δυσχεραίνει το δικό σας έργο και ενδεχομένως οδηγεί σε μια πολύ αυστηρή
επιλογή, ποια είναι τα κριτήρια απόρριψης ενός βιβλίου; Ποιο είναι το
μεγαλύτερο εμπόδιο για την έκδοσή του;
Ενδιαφερόμαστε να λαμβάνουμε
εκατοντάδες χειρόγραφα -αυτό είναι άλλωστε από τα πλέον απολαυστικά και
δημιουργικά μέρη της δουλειάς μας. Τόσο η επιλογή όσο και η απόρριψη ενός
χειρόγραφου, έχουν να κάνουν με τις δεδομένες χρονικές και οικονομικές
συγκυρίες, με το προφίλ του εκδοτικού μας οίκου, το αν μας ενδιαφέρουν θεματικά
και σε ποιον βαθμό, αλλά και φυσικά πάντα με βάση τις ποικίλες εκδοτικές σειρές
μας, στις οποίες θα μπορούσαν να ενταχθούν.
4) Με ποια κριτήρια επιλέγονται οι τίτλοι που
ενδεχομένως θα συμπεριληφθούν στο εκδοτικό σας πρόγραμμα; Ποιο είναι το πρώτο
πράγμα που ελέγχετε σε ένα βιβλίο για να αποφασίσετε την έκδοσή του.
5) Πόσο εύκολο είναι να εμπιστευτείτε και επομένως
να εντάξετε έναν πρωτοεμφανιζόμενο συγγραφέα στο δυναμικό της εκδοτικής σας
οικογένειας; Ποιες προϋποθέσεις θα πρέπει να έχει το έργο του;
6)
Ποια χαρακτηριστικά ενός βιβλίου σας δείχνουν
από την αρχή που θα φτάσει στα χέρια σας ένα χειρόγραφο ότι ένα βιβλίο θα γίνει
επιτυχία; Έχουν υπάρξει λάθη στις αρχικές εκτιμήσεις σας που σας εξέπληξαν είτε
θετικά είτε αρνητικά;
7) Ανάμεσα σε ένα καλό εμπορικό βιβλίο και σε ένα
βιβλίο ποιοτικής λογοτεχνικής αισθητικής ποιο θα επιλέγατε; Πότε θεωρείτε πως
ένα βιβλίο έχει πετύχει τον εμπορικό του στόχο; Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο
όριο πωλήσεων;
8)
Υπήρξαν βιβλία που από τις πρώτες σελίδες
ανάγνωσης και πριν ακόμα ολοκληρωθεί η διαδικασία πήραν έγκριση ή απορρίφθηκε η
έκδοσή τους από τον εκδοτικό σας οίκο και ποιοι είναι οι άνθρωποι τους οποίους
εμπιστεύεστε για την αξιολόγηση των χειρόγραφων;
9) Πόσο σημαντική είναι μια ολοκληρωμένη στρατηγική
marketing και τι
περιλαμβάνει αυτή για την προώθηση ενός βιβλίου αλλά και του ίδιου του
εκδοτικού οίκου; Τα κοινωνικά δίκτυα παίζουν σημαντικό ρόλο στην προώθηση ενός
βιβλίου; Ο εκδοτικός σας οίκος ενθαρρύνει την ενεργή παρουσία των συγγραφέων
του σε αυτά;
10) Πώς διαμορφώνονται οι
συνεργασίες με τους ξένους εκδοτικούς για την αγορά και την πώληση των
πνευματικών δικαιωμάτων, ώστε να εκδοθούν νέοι τίτλοι στην ελληνική αγορά αλλά
και να προωθηθεί η ελληνική λογοτεχνία στο εξωτερικό;
11) Συνεργάζεστε με
λογοτεχνικούς πράκτορες τόσο για την προώθηση της ελληνικής λογοτεχνίας στο
εξωτερικό όσο και για την απόκτηση νέων ελληνικών τίτλων;
12) Πόσο διαδεδομένο είναι το
ηλεκτρονικό βιβλίο στην ελληνική αγορά;
13) Πώς βλέπετε το μέλλον στην αγορά του βιβλίου με δεδομένη την τεράστια οικονομική κρίση που αντιμετωπίσαμε όλοι τα τελευταία χρόνια αλλά και την πρόσφατη κρίση λόγω της γνωστής πανδημίας;
Ο χώρος του βιβλίου, από τους πλέον μικρούς σε τζίρο και δυναμική στην ελληνική αγορά, είναι έτσι κι αλλιώς αδύναμος και ένα ατέρμονο one man show για κάθε εκδοτικό οίκο. Έχει ήδη αντιμετωπίσει πολλές κρίσεις, αλλά τώρα έρχεται να προστεθεί ακόμη μία που του «κόβει» ένα ζωτικό του εργαλείο: τις δημόσιες εκδηλώσεις (παρουσιάσεις, εκθέσεις, φεστιβάλ, εκδηλώσεις).
14) Ποια είναι τα μελλοντικά
σχέδια ή όνειρα του εκδοτικού σας οίκου;
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΑΚΧΙΚΟΝ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου