Oι προτάσεις του Filanagnostis για τις γιορτές και τους μικρούς μας αναγνώστες… B΄μέρος
Το Β΄ Μέρος των προτάσεων μας για την παιδική λογοτεχνία, είναι για τα παιδικά βιβλία από την ΕΛΛΗΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ που διαβάσαμε και κυριολεκτικά μας ενθουσίασαν. Όσοι παρακολουθείτε τις δημοσιεύσεις μας, θα γνωρίζετε ότι σπάνια χρησιμοποιούμε λέξεις και φράσεις όπως «εξαιρετικό», «διαβάστε το» κλπ. Σήμερα όμως, θα αναφερθούμε ακριβώς έτσι, με αυτές τις λέξεις που αποφεύγουμε και αυτό γιατί τα πολυτελή βιβλία που θα σας παρουσιάσουμε είναι πράγματι, εξαιρετικά, αφού διατηρούν τον βασικό τους ρόλο, αυτόν της ψυχαγωγίας μεταφέροντας τον μικρό αναγνώστη σε έναν φανταστικό κόσμο, δίνοντας όμως παράλληλα στοιχεία ηθικής διαπαιδαγώγησης με απλά λόγια, διατηρώντας τόσο τον αφηγηματικό λόγο, ανάλογο της ηλικίας για τα οποία προτείνονται, όσο και το ενδιαφέρον του παιδιού στην πλοκή και την εξέλιξη της ιστορίας.
«Ο ΜΑΓΙΚΟΣ ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ΤΗΣ
ΕΒΙΤΑΣ»
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΟΥΜΠΟΥΣΗΣ
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ:ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ
Η μικρή Εβίτα έχει κρατήσει έναν μικρό
καθρέφτη αξεσουάρ από την αποκριάτικη στολή της. Και μια νύχτα αυτός φεγγοβολάει
και η Εβίτα μεταμορφώνεται σε «πριγκίπισσα» και αρχίζει να τον ρωτά για όλα όσα
θέλει να μάθει για τον ίδιο της τον εαυτό.
Τα
συναισθήματα της στην καθημερινότητα της με τους φίλους της και τις δραστηριότητες
της στο σχολείο, εναλλάσσονται . Θετικά και αρνητικά. Ζήλεια, θυμός, περηφάνια,
χαρά, θλίψη, ηρεμία. Και κάποιες στιγμές, θέλοντας να γίνονται όλα της τα χατίρια,
αντιδρά με πείσμα και θυμό. Τι θα συμβεί όταν οι απαντήσεις του μαγικού της καθρέφτη
δεν είναι αυτές που θα ήθελε να ακούσει; Και το όνειρο που είδε κάποιο βράδυ;
Τι έκανε το επόμενο πρωί μετά από αυτό;
Οι
υπερβολικές απαιτήσεις, ο εγωκεντρισμός και το παιδιάστικο πείσμα καθρεφτίζεται
σε αυτό το βιβλίο που εκτός των άλλων «δείχνει» στα παιδιά και πως τα βλέπουν
οι άλλοι σε στιγμές που η συμπεριφορά τους είναι αντιδραστική και απωθεί. Όμως,
εκτός από την Εβίτα, πρωταγωνιστής είναι και ο ίδιος ο καθρέφτης και αυτό γιατί
αυτός είναι η αφορμή για την συνομιλία της μικρής Εβίτας με τον ίδιο της τον
εαυτό.
Ένα
καλοδουλεμένο έργο παιδικής λογοτεχνίας από έναν πολυγραφότατο συγγραφέα,
παιδαγωγό και ψυχολόγο που η επιστημονική του κατάρτιση συμβάλλει στο
αποτέλεσμα που είναι βέβαιο ότι θα κατακτήσει ενήλικες και παιδιά. Η εξαιρετική
εικονογράφηση αποτυπώνει ακριβώς το κείμενο του συγγραφέα. Μια πολυτελής έκδοση
για παιδιά από 5 έως 9 ετών .
«Η Εβίτα έχει έναν μαγικό καθρέφτη! Έναν
καθρέφτη που την αποκαλεί «πριγκίπισσα» και της απαντά σε ό,τι τον ρωτάει. Όμως
ο καθρέφτης δεν λέει ποτέ ψέματα, ακόμα κι όταν η μικρή κυρία του θυμώνει. Οι
αλήθειες του μαγικού καθρέφτη τελικά, όσο κι αν στενοχωρούν, βοηθούν καμιά φορά
και τις πριγκίπισσες να γίνουν καλύτερες!»
«Γράμμα στη μαμά και τον
μπαμπά που είναι ο αληθινός Άη Βασίλης»
Συγγραφέας: Εύη Φραγκάκη
Εικονογράφηση: Μαριάννα
Φραγκούλη
Από την σειρά βιβλίων ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΜΠΑΜΠΑ
ΚΑΙ ΤΗ ΜΑΜΑ», ένα χριστουγεννιάτικο γράμμα
για τους γονείς.
‘Ολο
το έργο είναι με την μορφή γράμματος με παιδική φυσική γραμματοσειρά σαν να
είναι γραμμένο σε απλές σελίδες τετραδίου, οπότε είναι εξαιρετική η
εικονογράφηση της Μαριάννας Φραγκούλη. Το
γράμμα ενός μικρού παιδιού προς τους γονείς του, που τους ζητά να του γράψουν
εκείνοι ένα γράμμα για το Τι αξίζει και τι καλό έχει κάνει. Το ίδιο φαίνεται να
γνωρίζει τι «πρέπει» να κάνει για να το θεωρούν «καλό παιδί». Μα ζητάει να
μάθει τι καλό βλέπουν ή σε αυτό οι γονείς του. Ζητά και μια υπόσχεση από
πλευράς τους και κάτι που αφορά στα συναισθήματα του. Στην ανάγκη του να είναι
ΜΑΖΙ σε μια ποιοτική σχέση και σε ικανοποιητικό χρόνο που θα περνούν μαζί. Ζητά
και κάτι που αφορά αυτούς τους ίδιους για τον εαυτό τους. Να προσέχουν τους
εαυτούς τους. Έχει και κάτι ακόμα να ζητήσει για όλη την οικογένεια, κα΄τι πολύ
σπουδαίο; Τι είναι αυτό;
Αφορμή
τα γράμματα που γράφουν τα παιδιά στον Άγιο Βασίλη, είναι η αφορμή για όλους
τους γονείς αυτό το ανάγνωσμα, προκειμένου να αφουγκραστούν τις σκέψεις και τα
θέλω των παιδιών τους. Το τι χρειάζονται πραγματικά σε συναισθηματικό επίπεδο
και όχι σε υλικό. Είναι η αφορμή για την αυτοκριτική στον γονεϊκό μας
ρόλο.
«…[Θέλω να μου υποσχεθείτε
ότι δε θα μου φωνάζετε πολύ, όταν ίσως δεν φταίω εγώ και τόσο …Εγώ σας περιμένω
με λαχτάρα να σας δω κάθε βράδυ και να σας χορτάσω λίγο μέχρι να κοιμηθώ. Δεν
θέλω εκείνη τη λίγη την πολύτιμη ώρα να σας φοβάμαι...”]
Είναι
η αφορμή για να κατανοήσουμε ανάγκες απλές, οικογενειακούς δεσμούς ισχυρούς και
ισότιμους, να δούμε ότι τα παιδιά δεν αντέχουν συγκρίσεις ή τσακωμούς. Αυτά και
άλλα πολλά θα αποκωδικοποιήσετε διαβάζοντας αυτό το μικρό βιβλίο που κυκλοφορεί
σε μικρή διάσταση, παραμένοντας πολυτελές και αξιοδιάβαστο.
«Μαμά και μπαμπά, φέτος τα
Χριστούγεννα θέλω ακόμα ένα δωράκι:
- να καταλάβετε ότι, πιο πολύ από όλους και από
όλα, θέλω εσάς για παρεάκι μου
- να μου έχετε εμπιστοσύνη ότι θα κάνω το καλύτερο
που μπορώ σε κάθε προσπάθειά μου με εσάς στο πλευρό μου
- να μου υποσχεθείτε ότι θα με αγαπάτε για αυτό που
είμαι, όχι για το παιδί που θέλετε να γίνω…
- να προσέχετε τον εαυτό σας και ο ένας τον άλλον,
γιατί μόνο εσάς έχω…
Η Εύη Φραγκάκη …κρυφάκουσε τις ψυχούλες των παιδιών μας και μας
θυμίζει πως τα δώρα, που θέλαμε και εμείς κάποτε ως μικρά παιδιά, ήταν και θα
είναι πάντοτε κοινά: να νιώθουμε κοντά μας τη μαμά και τον μπαμπά…
Διαβάστε το!
Θα μιλήσει στην ψυχή σας και ίσως… όλα αλλάξουν!»
«ΔΕΝ ΘΑ ΚΟΙΜΗΘΩ ΑΠΟΨΕ»
Συγγραφείς: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΥΤΣΙΑΡΗΣ-
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΙΑΚΟΜΑΝΩΛΗΣ
Εικονογράφηση: ΘΕΝΤΑ ΜΙΜΗΛΑΚΗ
Από την σειρά «Με λένε Αργύρη, εμένα», κυκλοφόρησε το πρώτο
σκληρόδετο βιβλίο με τίτλο «ΔΕΝ ΘΑ ΚΟΙΜΗΘΩ ΑΠΟΨΕ». Είναι παραμονή
Πρωτοχρονιάς και ο Αργύρης είναι αποφασισμένος να μην κοιμηθεί αυτήν την νύχτα.
Ήδη ξέρει πως θα τα καταφέρει. Έχει σχέδιο. Εσείς θα το ανακαλύψετε διαβάζοντας
το μαζί με τα παιδιά. Γιατί όμως; Γιατί θέλει να συναντήσει επιτέλους τον άγιο
Βασίλη για πρώτη φορά. Θα τα καταφέρει;
Η
επιθυμία όλων των παιδιών για να συναντήσουν τον αγαπημένο τους Άγιο η κεντρική
ιδέα αυτού του βιβλίου που απευθύνεται σε παιδιά κυρίως από 3 έως 6 ετών. Μαζί
με τον Αργύρη, τα παιδιά θα δουν πως μπορούν να περάσουν αυτήν την νύχτα. Με
δραστηριότητες που θα τα απασχολήσουν ώστε η ανυπομονησία τους να είναι
υποφερτή και συνάμα διασκεδαστική. Και αν δεν καταφέρουν να τον συναντήσουν θα
παραμείνει η γλυκιά προσμονή του
επόμενου χρόνου.
«ΠΟΙΟΣ
ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΤΙ ΔΗΛΩΝΩ
Γιατί δεν ξέρω αν σας το
είπα...
Με λένε Αργύρη, εμένα!
Κι ό,τι λέω, το εννοώ!
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΟΥ
Παραμονή Πρωτοχρονιάς θα ξενυχτήσω,
περιμένοντας τον Αϊ-Βασίλη να με επισκεφτεί στο σπίτι μου. Φυσικά, έχω
σκαρφιστεί πολλούς τρόπους, για να το καταφέρω αυτό και να μην κοιμηθώ...
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΠΟΥ ΣΑΣ ΑΝΑΘΕΤΩ
Αναγνωρίστε όσα δωμάτια του
σπιτιού και όσα αντικείμενα μπορείτε!»
«ΣΚΑΚΙ
ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΒΑΣΙΛΙΑΔΩΝ»
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ – ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΟΣ:
ΙΩΑΝΝΑ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ
Ένα
πρωτότυπο «παραμύθι» για το επιτραπέζιο παιχνίδι στρατηγικής, το ΣΚΑΚΙ, το
παιχνίδι των βασιλιάδων και συνάμα ένας οδηγός για να γνωρίσουν τα παιδιά την
ιστορία του, τους κανόνες του, την σκακιέρα, τα πιόνια και πως τοποθετούνται
και τι κινήσεις κάνουν. Τι είναι αυτό το παιχνίδι και ποιός είναι ο σκοπός του.
Οι μικροί αναγνώστες θα μάθουν την «πραγματική
ιστορία» γύρω από το παραμύθι και θα αποκτήσουν την πρώτη τους επαφή με το
σκάκι, ένα παιχνίδι με πολλά οφέλη όπως γράφει η συγγραφέας.
Παιδαγωγός και σκακίστρια η Ιωάννα Αθανασοπούλου
καταφέρνει άριστα να μυήσει με τον δικό της ξεχωριστό τρόπο τα παιδιά σε αυτό
το πνευματικό παιχνίδι. Ενδεικτική για
την ολοκλήρωση του έργου της, η βιβλιογραφία που χρησιμοποίησε. Ενώ άξιο αναφοράς,
η δική της εικονογράφηση με δικά της διαγράμματα. Το βέβαιο είναι ότι οι μικροί
αναγνώστες από 6 έως 10 περίπου ετών θα κατανοήσουν μέσα από έναν ευχάριστο και
διασκεδαστικό τρόπο, αυτόν της ανάγνωσης ενός καλού βιβλίου, το ΣΚΑΚΙ.
«Ο μικρός Θεολόγος συναντά
στα δρομάκια της Κωνσταντινούπολης έναν αξιωματικό του βυζαντινού στρατού.
"Θα με μάθεις να
κρατάω το σπαθί;" τον ρωτάει, μα αντί για σπαθί ο πολεμιστής του μαθαίνει
ένα παιχνίδι στρατηγικής..., ένα παιχνίδι που μόνο οι βασιλιάδες γνωρίζουν, το
ζατρίκιο ή σκάκι!
«Τα κλασικά παραμύθια, αλλιώς…»
ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΑ ΚΛΑΣΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ 1
ΠΑΖΛ 2 ΟΨΕΩΝ
Μια
διαφορετική πρόταση από την Ελληνοεκδοτική για τα κλασικά παραμύθια των
παιδιών.
Η ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων, η καλλιέργεια και ενίσχυση της
παρατηρητικότητας, η ενίσχυση της μνημονικής ικανότητας και η ανάπτυξη της
λεπτής κινητικής δεξιότητας είναι οι εκπαιδευτικοί στόχοι του πάζλ των δύο
όψεων
με τα κλασικά παραμύθια για παιδιά από 3 έως 6 ετών.»
«Το εκπαιδευτικό παιχνίδι-παζλ Μαθαίνω τα Κλασικά Παραμύθια 1 περιέχει:
4 καρτέλες δύο όψεων, διαστάσεων 16 x 23 εκ. και 24 κομμάτια παζλ δύο όψεων
με τα οποία οι μικροί μας φίλοι θα γνωρίσουν 8 Κλασικά Παραμύθια και
τους ήρωές τους!
Με τρόπο δημιουργικό και διασκεδαστικό, τα παιδιά θα αναπτύξουν τις γνώσεις τους
και την παρατηρητικότητά τους!
Το παιχνίδι-παζλ περιέχει,
επίσης,
12 χρωμοσελίδες για
δημιουργική ψυχαγωγία
και ταυτόχρονη ανάπτυξη της λεπτής κινητικής δεξιότητας των παιδιών».
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου