ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΟΦΗ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ

 

Σήμερα φιλοξενούμε τη συγγραφέα Σόφη Θεοδωρίδου για να μιλήσουμε για τη λογοτεχνία και το νέο της έργο με τίτλο Ο ικανός θεραπευτής που μόλις κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ.

     Η ΣΟΦΗ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ κατάγεται από την Αλμωπία, μια μικρή επαρχία του Νομού Πέλλας. Σπούδασε νηπιαγωγός στη Θεσσαλονίκη κι εγκαταστάθηκε κατόπιν στην περιοχή καταγωγής της, όπου διαμένει μέχρι σήμερα με την οικογένειά της. Λατρεύει τη ζωγραφική και τη λογοτεχνία, και πιστεύει πως η αγάπη της για την τελευταία την οδήγησε τελικά στη συγγραφή.

 

1 Μόλις κυκλοφόρησε το νέο σας κοινωνικό μυθιστόρημα Ο ΙΚΑΝΟΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ, από τις Εκδόσεις Ψυχογιός. Μιλήστε μας λίγο για την πορεία αυτού του βιβλίου. Πώς εμπνευστήκατε την ιστορία του και τι μεσολάβησε από τη σύλληψη της ιδέας έως την έκδοσή του

     Μου έκανε ένα δώρο κάποια πρωτοχρονιά ο μεγάλος μου γιος. Όπως μου είπε κατά λέξη, «σου το προσφέρω, για να γράψεις κάτι διαφορετικό». Δε θα σας αποκαλύψω ποιο είναι αυτό το βιβλίο, καθώς θα είναι σαν να αποκαλύπτω τα μυστικά του ΙΚΑΝΟΥ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗ. Πέρασαν από τότε τρία χρόνια και, όταν έφτασε η στιγμή, άρχισα να το γράφω.

2  Ο ΙΚΑΝΟΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ είναι το 13ο βιβλίο σας. Μια πορεία που ξεκινά από το περίφημο Η Νύφη φορούσε μαύρα και φτάνει στον Ικανό θεραπευτή. Με την Ιστορία της Ελλάδας του 1874, του 1902, του΄22 , του ΄37, του ’42 και του 1970. Να διαπερνά τα μυθιστορήματά σας. Πόσο σημαντική είναι η Ιστορία στο έργο σας;

     Πάρα πολύ σημαντική. Με ενδιαφέρει κυρίως ο 20ός αιώνας, που έχει πολλές περιπέτειες, αλλά στον «Ροδανθό» ένιωσα ότι έπρεπε ν’ ασχοληθώ και με τον προηγούμενο αιώνα.

3 Τι συναισθήματα σας δημιούργησε η συγγραφή του Ικανού Θεραπευτή και πώς νιώθετε τώρα που το βλέπετε τυπωμένο να κοσμεί τις προθήκες των βιβλιοπωλείων;

     Ένιωσα όπως νιώθει κάθε συγγραφέας, όταν βλέπει τυπωμένο το έργο του. Ικανοποίηση, που σε λίγες ώρες θα βρισκόταν στα χέρια των αναγνωστών μου, και πλέρια ευχαρίστηση.  

4 Ποια χαρακτηριστικά του κεντρικού ήρωα του μυθιστορήματος ήταν αυτά που σας έκαναν να επικεντρωθείτε σε αυτόν κατά την αφήγηση;

     Όταν κάθομαι να γράψω, δε με απασχολεί τίποτα παρά μόνο το έργο μου. Κάποια στιγμή εμπνεύστηκα τον Ίωνα, που είναι ο κεντρικός μου ήρωας, και ξεκίνησα μ’ αυτόν. Τον φαντάστηκα Ελληνοαμερικανό και όμορφο, με εκπληκτικά γαλανά μάτια, που είναι σαν ένα κομμάτι του ουρανού.  Έτσι άρχισα μ’ αυτόν κι ήξερα ότι θα έρθουν οι εικόνες στον νου μου και ξεφύτρωσαν η Νένα, ο πατέρας της, η Ισμήνη, η Ερμιόνη, η Ανθή και οι υπόλοιποι ήρωές μου. Είναι σαν να παρακολουθώ μια ταινία, όπου οι ήρωες δρουν, αντιδρούν κι αποφασίζουν από μόνοι τους, σαν να έχουν δικιά τους βούληση.

5 Ποια ήταν η πιο δύσκολη συγγραφικά σκηνή του έργου και ποια συναισθήματα σας δημιούργησε κατά τη διάρκεια της συγγραφής της;

     Δεν υπήρχε δύσκολη στιγμή, οι εικόνες έρρεαν σαν από μόνες τους.

6. Ο Ίων Γουίλσον έχει μια μεγάλη ικανότητα, να ανοίγει την ψυχή των ανθρώπων και να ανασύρει όλα όσα έχουν χαραχτεί στη μνήμη τους. Πιστεύετε ότι στις μέρες μας θα μπορούσε ένα αναγνωριστεί η ικανότητα αυτή ενός τέτοιου ανθρώπου ή ο σύγχρονος άνθρωπος έχει χάσει τη δική του ικανότητα να «ανοίγει» την ψυχή του;

     Όχι, δέχεται να ανοίξει την ψυχή του, αρκεί να βρεθεί ο κατάλληλος άνθρωπος. Και ναι, πιστεύω ότι αναγνωρίζεται η ικανότητα ενός ανθρώπου. Άλλωστε, γι’ αυτό υπάρχουν και τόσο πολύ ψυχαναλυτές στις μέρες μας.

7. Ίων και Νένα, ένα ιδιαίτερο δίδυμο. Μπορεί ο έρωτας να αλλάξει την ψυχοσύνθεση των ανθρώπων;

     Άλλοτε μπορεί, άλλοτε όχι. Θα σας εκπλήξει το αποτέλεσμα της σχέσης του Ίωνα και της Νένας. Δε θα αποκαλύψω τίποτε άλλο, θα κρατήσω σαν εφτασφράγιστο μυστικό τα μυστικά του βιβλίου μου.

 

8 Επιλέγετε συνήθως σοβαρά ιστορικά και κοινωνικά θέματα για τα βιβλία σας. Να περιμένουμε κάτι αντίστοιχο και στο επόμενό σας;

     Το νέο μου βιβλίο λέγεται «Οι παστρικές» κι αναφέρεται στις Μικρασιάτισσες που θεωρούνταν απειλή για τους Αθηναίους, μια κι η υπόθεση εξελίσσεται στην Αθήνα, μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή. Δεν το έχω ολοκληρώσει ακόμη και δεν ξέρω πότε ακριβώς θα το τελειώσω. Θα δούμε…

9 Είναι το ιστορικό-κοινωνικό μυθιστόρημα ένα είδος που σας εκφράζει απόλυτα ή στο μέλλον θα σας δούμε σε κάποιο άλλο είδος;

     Ναι, αυτό που με εκφράζει απόλυτα είναι το ιστορικό-κοινωνικό μυθιστόρημα, αλλά προβληματίζομαι αν θα πρέπει να ασχοληθώ με πιο σύγχρονα θέματα. Έχω γράψει όμως κι ένα καθαρά κοινωνικό μυθιστόρημα κι αυτό είναι το «Πες μου αν με θυμάσαι».

10 Κλείνοντας, αφού σας ευχαριστήσουμε, θα θέλατε να προσθέσετε κάτι για το βιβλίο σας και αν και ίσως λίγο νωρίς, να μας μιλήσετε για τα μελλοντικά συγγραφικά σας βήματα;

     Σας ευχαριστώ εγώ για την πολύ όμορφη συνέντευξη. Έχω πολλά στο μυαλό μου που σκοπεύω να γράψω, αλλά θα αποφασίσω με ποιο θέμα θα καταπιαστώ, όταν ολοκληρώσω το νέο μου βιβλίο.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΛΗΡΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024 [ update 28/1/24]*

Ενημέρωση για τους διαγωνισμούς της σελίδας μας στο fb

ΚΛΗΡΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ MAΡΤΙΟΣ 2024 [ update 18/3/24]*

H MEΓΑΛΗ ΓΙΟΡΤΙΝΗ ΜΑΣ ΚΛΗΡΩΣΗ/ GIVEAWAY ΣΕ FB & INSTAGRAM [update 5/1/24]*

ΚΛΗΡΩΣΗ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ* [Update 16/10/23]

Η 2η ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ Filanagnostis * [ UPDATE 9/7/23 ]

ΚΛΗΡΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2023 [Update 7/11/23]*

Η ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΛΗΡΩΣΗ του Filanagnostis * [update 30/6/23 Nικητές Κλήρωσης]

ΝΕΑ ΚΛΗΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ FILANAGNOSTIS [ update 23/10/23 ]

«Η ΣΚΙΑ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗ» του ΑΡΗ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗ που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ