Ζοέλ Ντίκερ «Το αίνιγμα του δωματίου 622», Μετάφραση: Γιάννης Στρίγκος, εκδόσεις Πατάκη
Γνωστός και πολύ αγαπημένος στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε το βιβλίο του «Η αλήθεια για την υπόθεση Χάρυ Γκέμπερτ» που επίσης είχε κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις Πατάκη, ο Ζοέλ Ντίκερ επιστρέφει με «Το αίνιγμα του δωματίου 622» σε μετάφραση Γιάννη Στρίγκου.
[ΗΤΑΝ ΈΞΙ ΚΑΙ ΜΙΣΉ το πρωί. Το Παλάς ντε Βερμπιέ ήταν βυθισμένο στο σκοτάδι. Έξω ήταν ακόμη θεοσκότεινα και το χιόνι έπεφτε άφθονο. Στον έκτο όροφο, οι πόρτες του ανελκυστήρα υπηρεσίας άνοιξαν. Ένας υπάλληλος του ξενοδοχείου εμφανίστηκε κρατώντας έναν δίσκο με το πρωινό και κατευθύνθηκε προς το δωμάτιο 622. Φτάνοντας, αντιλήφθηκε πως η πόρτα ήταν μισάνοιχτη. Το φως περνούσε από τη χαραμάδα. Μίλησε, αλλά δεν έλαβε καμία απάντηση. Τελικά πήρε το θάρρος να μπει, υποθέτοντας πως είχαν επίτηδες αφήσει μισάνοιχτη την πόρτα για κείνον. Αυτό που είδε τον έκανε να βγάλει μια κραυγή. Έτρεξε γρήγορα να ειδοποιήσει τους συναδέλφους του και να φωνάξει βοήθεια. Όσο τα νέα διαδίδονταν στο ξενοδοχείο, τα φώτα άναβαν ένα ένα στους ορόφους. Πάνω στη μοκέτα του δωματίου 622 βρισκόταν σωριασμένο ένα πτώμα…]
Ένα αστυνομικό μυθιστόρημα γεμάτο ανατροπές, ένταση και αγωνία κι ένα αστυνομικό μυστήριο που εξελίσσεται στη Γενεύη, πατρίδα του συγγραφέα.
[…«Το δωμάτιο 621 Β είναι εμβληματικό για το ξενοδοχείο» μας εξήγησε ο θυρωρός, λιγάκι απορημένος που μας είδε να καταφτάνουμε τόσο περασμένη ώρα για να του κάνουμε μια τέτοια ερώτηση. «Την εποχή που χτιζόταν το ξενοδοχείο, η πλακέτα με τον αριθμό 621 τοποθετήθηκε κατά λάθος σε δύο δωμάτια. Θα αρκούσε να αντικαταστήσει κανείς τη μία από τις δύο πλακέτες με τον αριθμό 621 και όλα θα τακτοποιούνταν. Όμως ο τότε ιδιοκτήτης, ο κύριος Εντμόν Ροζ, περίοπτος επιχειρηματίας, προτίμησε να προσθέσει την ένδειξη Β κάτω από το 621, κι έτσι το δωμάτιο απέκτησε τον αριθμό 621 Β]… [Επιστρέφοντας στον έκτο όροφο, η Σκάρλετ μού είπε: «Ώστε το δωμάτιο 621 Β δεν είναι παρά ένα κατασκευαστικό λάθος». «Όχι για έναν μυθιστοριογράφο» της υπενθύμισα. «Αλλιώς η ιστορία σταματάει εδώ. Στο μυθιστόρημα, ο θυρωρός ψεύδεται, κι έτσι η πλοκή ξαναρχίζει. Γιατί ψεύδεται ο θυρωρός; Ποια είναι η αλήθεια γι’ αυτό το μυστηριώδες δωμάτιο 621 Β; Τι συνέβη εκεί ώστε οι υπεύθυνοι του ξενοδοχείου να θέλουν να το κρατήσουν μυστικό; Να λοιπόν πώς μπορεί κανείς να χτίσει μια ιδέα ξεκινώντας από ένα απλό γεγονός»…]
Ο Ντίκερ μας πληροφορεί πως η έρευνα που διεξήχθη προκειμένου να αποκαλυφθεί η αλήθεια για τον φόνο που διαπράχθηκε στο ξενοδοχείο Παλάς ντε Βερμπιέ δεν κατέληξε πουθενά. Στην ιστορία όμως εμφανίζεται ένας συγγραφέας… Ένας άνθρωπος που φτάνει στο ίδιο ξενοδοχείο. Η μοίρα θα τον φέρει να βρεθεί στο επίκεντρο αυτής της ιστορίας.
«ΦΟΝΟΣ ΣΤΟ ΠΑΛΑΣ
Χθες, Κυριακή 16 Δεκεμβρίου, ένας άντρας βρέθηκε δολοφονημένος στο Παλάς ντε Βερμπιέ. Το πτώμα ανακάλυψε ένας υπάλληλος του ξενοδοχείου καθώς πήγαινε το πρωινό στο δωμάτιο του θύματος».
Ο Ντίκερ στήνει ένα αγωνιώδες σκηνικό. Μέσα σε αυτό ο κεντρικός χαρακτήρας θα βρεθεί αντιμέτωπος με προδοσίες, παιχνίδια επικράτησης, κεραυνοβόλους έρωτες κι ένα ερωτικό τρίγωνο που κόβει την ανάσα και συγκινεί. Όσοι αγαπούν τη γραφή του Ντίκερ θα βρεθούν εκ νέου σε ένα σκοτεινό περιβάλλον από εκείνα που ο συγγραφέας καταφέρνει πάντα να δημιουργεί με εξαιρετική δεξιοτεχνία.
Η αγωνία κορυφώνεται κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης καθώς ο ήρωας παλεύει να βρει τον μίτο που θα τον οδηγήσει έξω από τον λαβύρινθο του δωματίου 622. Ένα καλογραμμένο και ευκολοδιάβαστο μυθιστόρημα- χωρισμένο σε 4 μέρη και με 74 μικρά κεφάλαια, γεγονός που συντείνει στην αναγνωστική απόλαυση, μέσα από την τριτοπρόσωπη και κινηματογραφική γραφή- που ο αναγνώστης συμμετέχει ενεργά στην πορεία της υπόθεσης μέχρι το τέλος της.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου