ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

 

     


Μια σημαντική παραγωγή νέων τίτλων έχει ήδη κυκλοφορήσει από τον εκδοτικό οίκο των μεγάλων επιτυχιών που δεν χρειάζεται συστάσεις, τις εκδόσεις Ψυχογιός. Διαβάσαμε λοιπόν και σας παρουσιάζουμε κάποια ενδεικτικά βιβλία της νέας παραγωγής από τη σύγχρονη ξένη πεζογραφία.

 

ΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ ΕΝΟΣ ΓΑΜΟΥ - ΜΑΓΚΙ Ο'ΦΑΡΕΛ

Μτφ: Αύγουστος Κορτώ

 


        Την επιτυχημένη Ιρλανδέζα συγγραφέα  ΜΑΓΚΙ Ο’ΦΑΡΕΛ, γνωρίσαμε όταν οι εκδόσεις Ψυχογιός τον Φεβρουάριο του 2021 κυκλοφόρησαν το έργο της ΑΜΝΕΤ που τιμήθηκε με το Women’s Prize for Fiction και αγαπήθηκε από το Ελληνικό αναγνωστικό κοινό, ενώ παράλληλα σημείωσε εξαιρετική επιτυχία παγκοσμίως.

     Αυτή τη φορά υπογράφει ξανά ένα ιστορικό μυθιστόρημα με το νέο της βιβλίο που φέρει τον τίτλο ΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ ΕΝΟΣ ΓΑΜΟΥ. Και σε αυτό το βιβλίο της τη μετάφραση έχει κάνει ο Αύγουστος Κορτώ.

    [… Άραγε τη νομίζει αθώα, την άμαθη στον κόσμο γυναίκα του, που μόλις ξεμύτισε απ’ την παιδική της κάμαρα; Καταλαβαίνει τα πάντα. Καταλαβαίνει ότι έχει καταστρώσει την πλεκτάνη του τόσο προσεχτικά, τόσο επίπονα, αποκόπτοντάς την απ’ τους άλλους, εξασφαλίζοντας ότι οι αυλικοί της θα έμεναν στη Φεράρα, ότι είναι μόνη, ότι δεν έχει εδώ ανθρώπους απ’ το καστέλο, μόνο οι δυο τους είναι, με δυο φρουρούς στημένους έξω, και μια χούφτα δουλικά της υπαίθρου να τους υπηρετούν. Πώς θα το κάνει; Ένα κομμάτι της θα ’θελε να τον ρωτήσει. Με μαχαίρι, σ’ έναν σκοτεινό διάδρομο; Με τα χέρια γύρω απ’ τον λαιμό της; Πτώση απ’ το άλογο, καμωμένη να μοιάζει ατύχημα; Δεν αμφιβάλλει πως όλα αυτά περιλαμβάνονται στο ρεπερτόριό του. Το καλό που σου θέλω, κάν’ το σωστά, αυτό θα τον συμβούλευε, διότι ο πατέρας της δεν είναι ο τύπος του ανθρώπου που θα εκλάβει με επιείκεια τον φόνο της κόρης του. Αφήνει κάτω το κύπελλο· υψώνει το πιγούνι· στρέφει τα μάτια στον σύζυγό της, Αλφόνσο, Δούκα της Φεράρας, κι αναρωτιέται τι θα συμβεί στη συνέχεια…]

     […Τα μάτια της Ελεονώρας σαρώνουν την καμωμένη με ασημί μελάνι αποτύπωση της Τοσκάνης: τις κορυφές των λόφων, τα ποτάμια που γλιστρούν σαν χέλια, την κουρελιασμένη ακτή που ανηφορίζει προς βορράν. Το βλέμμα της περνά πάνω απ’ τα πλήθη των δρόμων που πλέκονται προς τις πόλεις – Σιένα, Λιβόρνο και Πίζα. Η Ελεονώρα είναι γυναίκα με οξεία συναίσθηση της σπανιότητας και της αξίας της: κατέχει όχι μόνο ένα σώμα ικανό να παράγει μια αλληλουχία διαδόχων, μα κι ένα πανέμορφο πρόσωπο, μ’ ένα μέτωπο σαν σκαλιστό ελεφαντόδοντο, μάτια μακριά αναμεταξύ τους κι έντονα καστανά, ένα στόμα που δείχνει όμορφο τόσο όταν χαμογελά, όσο κι όταν μουτρώνει. Πάνω απ’ όλα, έχει γοργό κι ευμετάβλητο μυαλό. Μπορεί να κοιτάξει τις χαρακιές αυτού του χάρτη, και μπορεί, σε αντίθεση με τις περισσότερες γυναίκες, να τις μεταφράσει σε αγρούς γεμάτους στάρι, σε επικλινείς αμπελώνες, σε σοδειές, κτήματα, μοναστήρια, νοικάρηδες που πληρώνουν εισφορές…]

     Ένα συγκλονιστικό μυθιστόρημα για την εξουσία και τους κινδύνους που επιφέρει που ανασυνθέτει την εποχή της ιταλικής Αναγέννησης αναδεικνύοντας την ομορφιά αλλά και τη σκληρότητα που τη χαρακτήριζαν. Η προσπάθεια μιας γυναίκας να κερδίσει την προσωπική της αυτονομία, να αγκαλιάσει τον κόσμο ορίζοντας η ίδια τη θέση της στην κοινωνία σε μια εποχή ιδιαίτερα αντίθετων νοοτροπιών και κατεστημένων. Μια απίστευτη ιστορία με πυρετικές ανατροπές που ξαφνιάζουν τον αναγνώστη και του δημιουργούν έντονα συναισθήματα. Δικαίως η συγγραφέας έχει χαρακτηριστεί μια από τις καλύτερες λογοτεχνικές φωνές της σύγχρονης εποχής παγκοσμίως.

     Η Maggie O' Farrell καταφέρνει πάντα να βυθίζει τους αναγνώστες της σε έναν άλλο τόπο και σε έναν άλλο χρόνο, έτσι και σε αυτό το βιβλίο της, οι ζωντανές περιγραφές της δημιουργούν εικόνες. Τα αξιοθέατα και η ομορφιά της Φλωρεντίας στα μέσα του 16ου αιώνα, περνούν από τα μάτια του αναγνώστη, κάνοντας τον να ζει και ο ίδιος εκεί μαζί με τους ήρωες του έργου.

Μια ιστορία εκμετάλλευσης και απληστίας, μια ιστορία ψέματος και περιφρόνησης, μια ιστορία αγάπης και μίσους, μια ιστορία εκδίκησης.

 

ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΙ-  ASHLEY POSTON

Μτφ ΕΛΕΝΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥΛΑ

 


     Η ΑΣΛΕΪ ΠΟΣΤΟΝ γράφει βιβλία για τον έρωτα, τη φιλία και ιστορίες με ευτυχισμένο τέλος.

Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καρολίνας, από όπου και κατάγεται. Τα τελευταία δέκα χρόνια εργάζεται στον εκδοτικό χώρο, και συγκεκριμένα στον τομέα των social media και του μάρκετινγκ, ενώ πρόσφατα άρχισε να ασχολείται με τη συγγραφή. Αμέσως όμως γνώρισε την επιτυχία καθώς το έργο της μεταφράστηκε ήδη σε πολλές γλώσσες και βρέθηκε στη λίστα των καλύτερων βιβλίων των New York Times για το 2022.

     […Έστριψε λίγο την καρέκλα του και ίσιωσε ένα στιλό, ώστε να είναι ευθυγραμμισμένο με το πληκτρολόγιό του. Όλα ήταν τακτοποιημένα με αυτό τον τρόπο στο γραφείο του, και είχα μια πολύ ξεκάθαρη αίσθηση πως ήταν ο τύπος που, αν έβρισκε ένα βιβλίο στη λάθος θέση σ’ ένα βιβλιοπωλείο, θα το επέστρεφε στο ράφι στο οποίο ανήκε. Όλα είχαν τη θέση τους. Εκείνος χρησιμοποιούσε σημειωματάρια οργανωμένα με κουκκίδες, ενώ εγώ αυτοκόλλητες σημειώσεις. Αυτό, βασικά, ίσως ήταν καλό. Φαινόταν πολύ λογικός, και οι λογικοί άνθρωποι ήταν σπάνια ρομαντικοί, κι έτσι δε θα μου έριχνε ένα βλέμμα γεμάτο οίκτο όταν τελικά θα του έλεγα ότι δεν πίστευα πλέον στα ρομαντικά μυθιστορήματα και θα έγνεφε με σοβαρό ύφος, καταλαβαίνοντας ακριβώς τι εννοώ. Και θα προτιμούσα αυτό από την Τάμπιθα Μαργκρέιβς, που θα με κοιτούσε με τα θλιμμένα σκοτεινά της μάτια και θα με ρωτούσε: «Γιατί δεν πιστεύεις πια στην αγάπη, Φλόρενς;»…]

     Μια διαφορετική και συγκινητική ιστορία γεμάτο ελπίδα και αγάπη, με εξαιρετικούς χαρακτήρες. Ένα οικογενειακό δράμα γραμμένο με συναίσθημα και χιούμορ, για τον χαμένο ρομαντισμό, για τον έρωτα, για χαμένες ευκαιρίες και για την προσπάθεια να συνεχίσει κανείς να προχωρά μπροστά στη ζωή όταν όλα έχουν αλλάξει κι ένα τυχαίο γεγονός δίνει μια νέα προοπτική ζωής. Το βέβαιο είναι πως οι αναγνώστες μέσα από αυτό το βιβλίο θα μπορέσουν να νιώσουν την ελπίδα για τη συνέχεια της ζωής , θα μπορέσουν να νιώσουν τη χαρά και την παρηγοριά στους… νεκρούς ρομαντικούς.

    

ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ - ΚΛΑΡΑ ΝΤΙΠΟΝ-ΜΟΝΟ

Μτφ: Στέργια Κάββαλου

 


          Το  βιβλίο ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ της  ΚΛΑΡΑ ΝΤΙΠΟΝ-ΜΟΝΟ, Γαλλίδας δημοσιογράφου, που κυκλοφόρησε στις 9 Μαρτίου, έχει τιμηθεί με τα βραβεία Femina, Goncourt des Lycéens, Landerneau des Lecteurs, Choix Goncourt de l’Orient και Choix Goncourt du Japon. Η μετάφραση ανήκει στη Στέργια Κάββαλου.

     […Στους τρεις μήνες, κατάλαβαν ότι το παιδί δε μιλούσε όπως κάνουν τα μωρά. Παρέμενε σιωπηλό την περισσότερη ώρα, εκτός απ’ όταν έκλαιγε. Καμιά φορά ζωγραφιζόταν ένα χαμόγελο, ένα συνοφρύωμα, ένας αναστεναγμός μετά από το μπιμπερό, ένα ξάφνιασμα όταν έκλεινε η πόρτα. Αυτό ήταν όλο. Κλάματα, χαμόγελο, συνοφρύωμα, αναστεναγμός, ξάφνιασμα. Τίποτε άλλο. Δεν κουνιόταν. Παρέμενε ήρεμο, «αδρανές», σκέφτονταν οι γονείς του χωρίς να το λένε. Δεν εκδήλωνε κανένα ενδιαφέρον για τα πρόσωπα, τα κρεμασμένα μόμπιλε, τις κουδουνίστρες. Το βασικότερο, τα σκοτεινά του μάτια δεν εστίαζαν σε τίποτα. Έμοιαζαν να επιπλέουν κι ύστερα να γλιστράνε στο πλάι. Από εκεί, οι κόρες χόρευαν, ακολουθώντας τον χορό ενός αόρατου εντόμου, προτού καρφωθούν και πάλι στο κενό…]

    Ένα βιβλίο που μας δείχνει τη θέση των παιδιών μιας οικογένειας, που τα μέλη της αναγκάζονται να προσαρμοστούν σε μια νέα πραγματικότητα μετά τη γέννηση ενός μικρού αδερφού με βαριά αναπηρία. 

Ένα τρυφερό κοινωνικό μυθιστόρημα με πρωτότυπο αφηγητή, τις πέτρες, για την ανάγκη προσαρμογής του ανθρώπου στις κοινωνικές επιταγές και στην ισορροπία που πρέπει να αναπτύξει στις σχέσεις του, προκειμένου να επιβιώσει στις σύγχρονη κοινωνία.

Ένα βαθειά συναισθηματικό έργο χωρίς μελοδραματισμούς, για την κατανόηση, την αγάπη και τους ισχυρούς δεσμούς της οικογένειας όταν ένα μέλος της είναι άτομο με ειδικές ανάγκες, και  κυρίως την προσαρμογή όλων και ειδικά των αδελφών, γιατί αυτοί είναι οι βασικοί πρωταγωνιστές, στη ζωή τους όπως αυτή καθορίστηκε, μέχρι το δυνατό τέλος της ιστορίας.

 

ΜΑΡΠΛ – ΔΩΔΕΚΑ ΝΕΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ, ΔΩΔΕΚΑ ΣΠΟΥΔΑΙΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ, ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΑΓΚΑΘΑ ΚΡΙΣΤΙ

Μτφ: ΧΙΛΝΤΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

 


      Στις 9 Μαρτίου κυκλοφόρησε στη σειρά crime - μυστηρίου, μια ευρηματική συλλογή ιστοριών σε μετάφραση Χίλντας Παπαδημητρίου. Στις δώδεκα ιστορίες αυτής της συλλογής, τις οποίες υπογράφουν σπουδαίες σύγχρονες συγγραφείς, ζωντανεύει και πάλι η θρυλική ηρωίδα της Άγκαθας Κρίστι, Μις Μαρπλ. Κάθε συγγραφέας παρουσιάζει τη μις Μαρπλ μέσα από την προσωπική της ματιά, αλλά με σεβασμό στους κανόνες της κλασικής αστυνομικής λογοτεχνίας.

   Η Λούσι Φόλεϊ υπογράφει Το κακό στα μικρά μέρη η Βαλ ΜακΝτέρμιντ το Δεύτερος φόνος στο πρεσβυτέριο, η Αλίσα Κόουλ το Η μις Μαρπλ κατακτά το Μανχάταν η Νάταλι Χέινς Το ξήλωμα, η Ρουθ Γουέαρ Τα Χριστούγεννα της μις Μαρπλ, η Ναόμι Άλντερμαν το Ανοιχτό μυαλό, η Τζιν Κουόκ το Η Αυτοκράτειρα των Θαλασσών, η Ντρέντα Σέι Μίτσελ το Μια θανάσιμη γαμήλια μέρα, η Έλι Γκρίφιθς το Φόνος στη Βίλα Ρόζα η Κάρεν ΜακΜάνους το Ο τύπος του δολοφόνου, η Κέιτ Μος, Το μυστήριο του όξινου εδάφους, η Λι Μπαρντούγκο το Η εξαφάνιση, ιστορίες όλες με εξαιρετικό ενδιαφέρον. Παράλληλα, στο τέλος του βιβλίου δίνονται τα βιογραφικά στοιχεία των συγγραφέων.

     […Λίγες στιγμές αργότερα βγήκαν στον ψυχρό αέρα του Νοεμβρίου, κουκουλωμένες με τα παλτά τους. Αμέσως βρέθηκαν αντιμέτωπες με ένα ποτάμι μασκοφορεμένων ανθρώπων, που παρήλαυναν μπροστά από την εξώπορτα του σπιτιού. Έμοιαζαν σαν να είχαν βγει από μεσαιωνικό πίνακα· δαιμόνια και στοιχειά που έρχονταν να πάρουν τους αμαρτωλούς. Η αψιά μυρωδιά της καμένης παραφίνης τούς έκαψε τον λαιμό. Αρκετοί απ’ αυτούς χτυπούσαν τύμπανα. Όλοι κρατούσαν αναμμένες δάδες και κάποιες παρέες σήκωναν ψηλά φιγούρες από πεπιεσμένο χαρτί σε φυσικό μέγεθος, με φριχτά παραμορφωμένα χαρακτηριστικά: υπερμεγέθη κεφάλια και γουρλωτά μάτια, ντυμένες με τα κόκκινα άμφια και τα καπέλα των καθολικών καρδιναλίων. Το πλήθος ανέδινε μια περίεργη ενέργεια. Η ατμόσφαιρα έμοιαζε επικίνδυνη, σχεδόν εύφλεκτη, σαν να μπορούσε να πάρει φωτιά ανά πάσα στιγμή ο ίδιος ο αέρας. Η μις Μαρπλ σταμάτησε, με γουρλωμένα μάτια: συνεπαρμένη και ταυτόχρονα αποτροπιασμένη…]

 

ΓΑΜΟΣ ΑΠΟ ΕΡΩΤΑ – ΜΟΝΙΚΑ ΑΛΙ

 


     Την Μόνικα Άλι, μας συστήνουν οι εκδόσεις Ψυχογιός με το  βιβλίο της Γάμος από Έρωτα. H ΜΟΝΙΚΑ ΑΛΙ γεννήθηκε στο Μπανγκλαντές, αλλά μεγάλωσε στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου και ζει. Είναι συγγραφέας των μυθιστορημάτων Επτά θάλασσες και δεκατρία ποτάμια, Alentejo Blue, In the Kitchen και Untold Story, έργα με εξαιρετικά επιτυχημένη πορεία διεθνώς, καθώς έχουν μεταφραστεί σε 26 γλώσσες σε όλο τον κόσμο.

      Το ΓΑΜΟΣ ΑΠΟ ΕΡΩΤΑ, το οποίο βρέθηκε στην κορυφή της λίστας των Sunday Times, διασκευάζεται από την ίδια για την τηλεόραση.

     […  Ο μπάμπα εν γένει δεν ενέκρινε την αναστάτωση. Παρότι την ανεχόταν στα μικρά παιδιά ή στους πνευματικά ασταθείς, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις αποτελούσε για εκείνον λόγο επίπληξης. Η ζωή του ήταν σε τάξη. Εργαζόταν, μελετούσε τα περιοδικά του, γευμάτιζε με την οικογένειά του και σποραδικά έπινε λίγο ουίσκι από ένα κόκκινο κρυστάλλινο ποτήρι το οποίο φυλούσε μαζί με το μπουκάλι του ουίσκι στο επάνω συρτάρι του μαονένιου γραφείου του. Παρακολουθούσε τις ειδήσεις στην τηλεόραση, ντοκιμαντέρ για χώρες που είχαν πληγεί από πολέμους, καθώς και την επανάληψη των επεισοδίων της σειράς EastEnders τις Κυριακές με την Ανίσα, η οποία έβλεπε φανατικά τηλεοπτικές σαπουνόπερες. Από καιρού εις καιρόν έκανε τις ανακοινώσεις του, οι οποίες, είτε αφορούσαν οικογενειακά δράματα είτε εν γένει την κατάσταση στον κόσμο, κατέληγαν λίγο πολύ στο ίδιο πράγμα: το να έχει κανείς μια ήρεμη και τακτοποιημένη ζωή σήμαινε ότι ήταν πραγματικά τυχερός…]

     ‘Ένα έργο με ρεαλιστικούς διαλόγους, για τις ενδοοικογενειακές σχέσεις και την πολυπλοκότητα τους, την αγάπη , τον γάμο και το σεξ. Οι σχέσεις των γονιών των οικογενειών που τους ενώνει ο γάμος των παιδιών τους, οι προσδοκίες όλων, οι πολιτισμικές και όχι μόνο διαφορές τους, οι συγκρούσεις, οι συμπεριφορές και τα αποτελέσματα όλων αυτών στους ήρωες.

     Η Γιασμίν Γκοράμι μπορεί να είναι ευγνώμων για πολλά πράγματα στη ζωή της: για την οικογένειά της που την περιβάλλει με αγάπη, για την πολλά υποσχόμενη σταδιοδρομία της στην ιατρική και για τον γοητευτικό και όμορφο αρραβωνιαστικό της, τον Τζο Σάνγκστερ, που είναι κι εκείνος γιατρός. Όμως, καθώς η μέρα του γάμου της πλησιάζει και οι γονείς της Γιασμίν γνωρίζονται με τη μητέρα του Τζο, μια παθιασμένη φεμινίστρια, οι δύο οικογένειες έρχονται αντιμέτωπες με μυστικά του παρελθόντος, ψέματα και προδοσίες που έμεναν θαμμένες για χρόνια.  Ενώ όλα όσα νόμιζε πως ήξερε για τα πιο αγαπημένα της πρόσωπα ανατρέπονται, η Γιασμίν αναγκάζεται να αναρωτηθεί τι πραγματικά θέλει από μια ερωτική σχέση και τι στ' αλήθεια σημαίνει "γάμος από έρωτα"...

    

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΛΗΡΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024 [ update 28/1/24]*

ΚΛΗΡΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ MAΡΤΙΟΣ 2024 [ update 18/3/24]*

KΛΗΡΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ [update 30/5/24 ]*

Γιορτινή Κλήρωση Βιβλίου σε FB & INSTAGRAM [update 18/12/24]*

H MEΓΑΛΗ ΓΙΟΡΤΙΝΗ ΜΑΣ ΚΛΗΡΩΣΗ/ GIVEAWAY ΣΕ FB & INSTAGRAM [update 5/1/24]*

KΛΗΡΩΣΗ ΙΟΥΛΙΟΥ

«Αμνησία» - Federico Axat - Eκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ

«ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΚΙΕΣ» - ΧΟΥΑΝ ΧΟΣΕ ΜΙΓΙΑΣ- ΨΥΧΟΓΙΟΣ

OI AΔΕΛΦΕΣ CHANEL, Judithe Little Εκδόσεις ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ

Η ΚΑΡΟΛΙΝΑ ΜΕΡΜΗΓΚΑ ΣΥΝΟΜΙΛΕΙ ΜΕ ΤΗ ΒΙΡΓΙΝΙΑ ΑΥΓΕΡΙΝΟΥ