Ο Απόλλων Σκαμπαβίας συνομιλεί με τη Βιργινία Αυγερινού

Ο Απόλλων Σκαμπαβίας γεννήθηκε και ζει στο Ηράκλειο Κρήτης. Αποφοίτησε από το Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Έχει πάρει το δεύτερο βραβείο Ποίησης σε Πανελλήνιο Διαγωνισμό το 2012 για το ποίημα «Παράκληση». Έχει γράψει θεατρικά έργα, ποίηση και πεζογραφήματα.

     Από τις Εκδόσεις Κάκτος κυκλοφόρησε τον Δεκέμβρη του 2021  το πρώτο του μυθιστόρημα με τίτλο Στο σκοτάδι κράτα με και το δεύτερο έργο του με τίτλο Ζωγραφίζοντας τη θάλασσα, κυκλοφόρησε τον περασμένο Νοέμβριο. Πρόκειται για ένα έργο που μας ταξιδεύει από τη Θεσσαλονίκη στα μαγευτικά καντούνια της Κέρκυρας. Μια ιστορία για την αλήθεια, για τη δεύτερη ευκαιρία που μας χρωστάει η ζωή, για την αγάπη, τον έρωτα και το φως.

 

1 Από τις σπουδές στις Πολιτικές και Κοινωνικές Επιστήμες στη συγγραφή, την ποίηση, τα θεατρικά έργα, τα πεζογραφήματα και τώρα στο δεύτερο μυθιστόρημα σας με τίτλο Ζωγραφίζοντας τη θάλασσα που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Κάκτος. Πόσο μεγάλο ήταν το άλμα που χρειάστηκε να κάνετε για να φτάσετε στη συγγραφή;

     Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου έγραφα. Όταν ήμουν μαθητής στο σχολείο πάντα αγόραζα τετράδια για να γράφω τις ιστορίες μου. Ήταν διηγήματα και οι φίλοι μου στο σχολείο ήταν οι πρώτοι μου αναγνώστες. Ακόμα θυμάμαι όταν μοίραζα στους φίλους μου τα κείμενα να τα διαβάσουν και έπειτα να τα συζητάμε. Στις τελευταίες τάξεις του λυκείου, μια καθηγήτριά μου με ενημέρωσε για έναν πανελλαδικό διαγωνισμό και μου πρότεινε να στείλω ένα ποίημα. Ένα χρόνο αργότερα, βραβεύτηκα για το συγκεκριμένο ποίημα και τότε συνειδητοποίησα ότι αυτό που μου αρέσει να κάνω είναι να γράφω. Έπειτα, πέρασα στις Πολιτικές Επιστήμες και αγάπησα πολύ τη σχολή μου, γιατί μου άνοιγε καινούργιους ορίζοντες που με βοηθούσαν πάντα στο γράψιμο.

Αισθάνομαι τώρα πια πως η ανάγκη μου για τη συγγραφή είναι αναγκαία, καθώς με εξελίσσει σαν άνθρωπο. Μπορώ να μιλάω για τα συναισθήματά μου, γίνομαι η καλύτερη εικόνα του εαυτού μου και μπορώ να πω, πως όλα ήρθαν την κατάλληλη στιγμή.

2 Ποια σπίθα πυροδότησε τη συγγραφή του νέου σας έργου;

    Η ενδοοικογενειακή βία σε όλες τις τίς μορφές, καθώς και η δεύτερη ευκαιρία στη ζωή. Είναι πολύ σημαντικό να μπορείς και να θέλεις να ξεκινήσεις από το μηδέν. Όλο αυτό από μόνο του είναι μια μεγάλη νίκη. Αυτή η δύναμη που κρύβεται μέσα μας ήταν μπορώ να πω η σπίθα …

3 Ποια χαρακτηριστικά της Λένας, της Νατάσας και του Ανδρέα αγαπήσατε περισσότερο και αποφασίσετε έτσι να στηρίξετε στους χαρακτήρες αυτούς όλο το αφηγηματικό σας οικοδόμημα;

     Η Λένα, η Νατάσα και ο Ανδρέας είναι τρεις εντελώς διαφορετικές προσωπικότητες. Και οι τρεις τους έχουν περάσει δια πυρός και σιδήρου. Αυτό που αγάπησα και στους τρεις ήταν το πείσμα τους, η θέλησή τους. Είπαν και οι τρεις τους, σε διαφορετική φάση της ζωής τους εννοείται, τη σπουδαία φράση «Θα ζήσω τώρα όπως θέλω εγώ».

4 Ο δικός σας αγαπημένος χαρακτήρας του βιβλίου;

     Όλους τους ήρωες τους αγάπησα, δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιον. Όλοι οι ήρωες μαζί πέτυχαν κάτι σπουδαίο…

5 Τι θα θέλατε να κρατήσουν οι αναγνώστες από το ταξίδι τους στο Ζωγραφίζοντας τη θάλασσα.

     Θα ήθελα οι αναγνώστες να συνεχίζουν να ονειρεύονται, να αγαπάνε τον εαυτό τους και να μην διστάζουν να μάχονται για τα θέλω τους.

6 Είναι η αγάπη ο δρόμος που ορίζει τη δεύτερη ευκαιρία στη ζωή;

     Βέβαια, η αγάπη κάνει θαύματα!

7 Οι ήρωες του βιβλίου πασχίζουν να ανακαλύψουν τις προσωπικές τους αλήθειες. Πόσο διατεθειμένοι είναι να πληρώσουν και το ανάλογο τίμημα;

     Είναι μια μάχη που είναι αναγκαία. Θα παλέψουν. Είναι πολύ σημαντικό να μην έχουμε τύψεις για τις απαιτήσεις μας. Όποτε αισθανόμαστε ό,τι κάτι δεν μπορούμε να το προσδιορίσουμε, η λύση είναι η θεραπεία της ψυχανάλυσης Με αυτό τον τρόπο, θα έρθουμε αντιμέτωποι με τον εαυτό μας και με το πέρασμα του χρόνου η ψυχοθεραπεία θα μας μετατρέψει στην καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας.

8 Ποια συναισθήματα επικρατούσαν κατά τη διάρκεια της συγγραφής αυτού του βιβλίου και πόσο χρόνο χρειαστήκατε για να το ολοκληρώσετε;

     Πολλά συναισθήματα παρέλασαν καθώς έγραφα. Μαζί με τους ήρωες, πονούσα, γελούσα , δάκρυζα. Ήθελα να τα καταφέρουν, είχα αγωνία... Οι ανατροπές στην ζωή τους ήταν και για εμένα έκπληξη. Αλλά αυτό που μου έχει μείνει είναι η αγάπη. Η αγάπη είναι ο μόνος δρόμος.

Η έρευνα για το μυθιστόρημα μου πήρε περισσότερο καιρό από τη συγγραφή του. Έπρεπε να συλλέξω πρώτα πληροφορίες, μαρτυρίες κακοποιημένων γυναικών και έπειτα να μιλήσω με ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, με νομικούς για να μπορέσω να είμαι όσο ακριβής γίνεται πάνω σ’ ένα τόσο δύσκολο θέμα. Όταν συνέλεξα το υλικό, μου πήρε περίπου ένα χρόνο για να φτάσω τση λέξη «τέλος».

9 Η πιο δύσκολη συγγραφικά σκηνή του μυθιστορήματός σας ποια ήταν για εσάς;

Οι σκηνές από τον γάμο της Λένας με ζόρισαν.

10 Κλείνοντας και αφού σας ευχαριστήσουμε, θα θέλατε να μας πείτε πού πιστεύετε ότι θα σας οδηγήσουν τα επόμενα συγγραφικά σας βήματα;

Έχω ξεκινήσει το νέο μου μυθιστόρημα και αισθάνομαι πολύ χαρούμενος. Οι ήρωες με τραβάνε απ’ το χέρι για να αφηγηθώ την δική τους ιστορία! Αισθάνομαι ότι σύντομα θα τα ξαναπούμε!

Εγώ σας ευχαριστώ πολύ για τις σπουδαίες ερωτήσεις σας. Εύχομαι να έχουμε μια καλή χρονιά, να έχουμε την υγεία μας και τους ανθρώπους που αγαπάμε πάντα δίπλα μας. Και να μην ξεχνάμε τα όνειρά μας.

Σας εύχομαι καλή συνέχεια, και σας ευχαριστώ ξανά. Κάνετε σημαντικό έργο. Πάντα τα βιβλία μας κάνουν καλύτερους ανθρώπους!



 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΛΗΡΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024 [ update 28/1/24]*

Ενημέρωση για τους διαγωνισμούς της σελίδας μας στο fb

ΚΛΗΡΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ MAΡΤΙΟΣ 2024 [ update 18/3/24]*

KΛΗΡΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ [update 30/5/24 ]*

H MEΓΑΛΗ ΓΙΟΡΤΙΝΗ ΜΑΣ ΚΛΗΡΩΣΗ/ GIVEAWAY ΣΕ FB & INSTAGRAM [update 5/1/24]*

ΚΛΗΡΩΣΗ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ* [Update 16/10/23]

Η 2η ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ Filanagnostis * [ UPDATE 9/7/23 ]

ΚΛΗΡΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2023 [Update 7/11/23]*

ΝΕΑ ΚΛΗΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ FILANAGNOSTIS [ update 23/10/23 ]

Η ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΛΗΡΩΣΗ του Filanagnostis * [update 30/6/23 Nικητές Κλήρωσης]