Η ΜΑΡΙΑ ΤΣΑΤΣΑΚΗ ΣΥΝΟΜΙΛΕΙ ΜΕ ΤΗ ΒΙΡΓΙΝΙΑ ΑΥΓΕΡΙΝΟΥ

Η Μαρία Τσατσάκη γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στο Ηράκλειο της Κρήτης. Σπούδασε στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων με κατεύθυνση Marketing και έκανε μεταπτυχιακό στο ίδιο πανεπιστήμιο. Ξεκίνησε την επαγγελματική της καριέρα πριν από περίπου δέκα χρόνια κάνοντας την πρακτική της άσκηση σε μια διαφημιστική εταιρεία και μέχρι τώρα έχει δουλέψει σε τρεις διαφορετικές πολυεθνικές εταιρείες στο Τμήμα Marketing. Έκτος γραφείου και Μarketing, χορεύει, αθλείται, ανακαλύπτει το θέατρο, έχει κάνει σεμινάρια συγγραφής και συμμετέχει σε εθελοντικά προγράμματα, γιατί η σύνδεση με τον κόσμο τής δίνει μια μοναδικότητα στην καθημερινότητά της. Δημιουργός τής atakaistoria.gr, αναζητά ατάκες για να γίνουν ιστορία και να μείνουν στην ιστορία! Δίνει πνοή στις ατάκες μέσα από τις ιστορίες. Είναι ο τρόπος της για να μοιράζεται με τους ανθρώπους στιγμές, συναισθήματα και εμπειρίες από την καθημερινότητά τους.

     Το βιβλίο της με τίτλο «Έρωτας. 100 Ατάκες. 100 Ιστορίες. 1 Βιβλίο», κυκλοφόρησε φέτος τον Νοέμβριο από τις εκδόσεις ΚΑΚΤΟΣ και είναι η αφορμή για τη συνέντευξη που ακολουθεί. Η κεντρική παρουσίαση του βιβλίου θα γίνει στις 10/1/24 και ώρα 19.00 στην Αθήνα και στο νεοσύστατο bookbar by kaktos , Αιόλου 39, Αθήνα.

 

 

1 Δημιουργήσατε μια από τις πιο πρωτότυπες και  έξυπνες ιστοσελίδες στη χώρα μας και το Έρωτας.Ατάκα.Ιστορία -100 ατάκες που έγιναν 100 ιστορίες σε ένα βιβλίο που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Κάκτος, φαίνεται να ξεκινά το ταξίδι του από εκεί, από το atakaistoria.gr . Μιλήστε μας για αυτό, πώς προέκυψε αυτή η ιδέα;

Όλα ξεκίνησαν από τη στιγμή που μια φίλη μου είπε:

-Τσατσάκη, άκου τι ατάκα μου είπαν!

Είναι η στιγμή που άκουσα την ατάκα και κατευθείαν γράφτηκε μια ιστορία. Λίγο η αγάπη μου για να γράφω, λίγο τα σεμινάρια συγγραφής οδήγησαν να βρω εγώ το δικό μου σπόρο έμπνευσης και αυτό ήταν μια ατάκα. Μια ατάκα για να ζωντανέψει μια στιγμή και να γίνει ιστορία για να μείνει στην ιστορία! Κάπως έτσι γεννήθηκε το atakaistoria.gr.  Με αυτό τον οδηγό στις αρχές Φεβρουαρίου 2023 σε μια συνάντηση μας με τις εκδόσεις Κάκτος τους αποκάλυψα την ιδέα μου και την αγκάλιασαν ώστε γίνει πραγματικότητα. Έτσι από τις 14 Φεβρουαρίου 2023 ξεκινήσαμε ένα συγγραφικό project εμπνευσμένο από την ιστοσελίδα μου atakaistoria.gr για να συλλέξω ατάκες για τον Έρωτα από το κοινό.

Έρωτας.100 ατάκες. 100 ιστορίες. 1 Βιβλίο.

Αυτός ήταν ο στόχος και ξεκίνησα να λαμβάνω ατάκες. Είναι μοναδικό να μοιράζονται άγνωστοι άνθρωποι ατάκες, συναισθήματα και στιγμές σε λίγες γραμμές. Γέμισα συναισθήματα χαράς, συμπόνοιας, απογοήτευσης και γέλιου. Επιλέχθηκαν 100 ατάκες και γράφτηκαν 100 ιστορίες. Από τον Φεβρουάριο ένα ταξίδι σημάδεψε την δική του πορεία για τη δημιουργία ενός βιβλίου υπο σχεδιασμό και στις 6 Δεκεμβρίου το ταξίδι αυτό πήρε μορφή, που οι 100 αυτές ιστορίες αποτυπώθηκαν στις λευκές σελίδες και αγκαλιάστηκαν από δύο κόκκινα φύλλα με τίτλο:

 « Έρωτας.Ατάκα.Ιστορία».

2 100 ατάκες που έγιναν 100 ιστορίες σε ένα βιβλίο. Ποια ξεχωρίσατε και γιατί;

Θα ακουστεί τετριμμένο και κοινότυπο, αλλά δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποια ιστορία περισσότερο από την άλλη, γιατί για εμένα η κάθε ιστορία έχει ένα κομμάτι μου που μοιράζομαι μέσα από  λέξεις. Μπορώ βέβαια να αναφέρω ότι κάποιες ιστορίες είναι πιο δυνατές για εμένα σε σχέση με κάποιες άλλες. Όμως τελικά τι σημασία έχει αν ξεχωρίζω εγώ κάποια από τις 100 ιστορίες; Σημασία για εμένα έχει να ξεχωρίσουν οι αναγνώστες ιστορίες να ταξιδέψουν μέσα από το βιβλίο.

3 Η δημιουργία μιας ιστορίας από μια και μόνο ατάκα. Πόσο εύκολο είναι για εσάς και πόσος χρόνος απαιτείται για την ολοκλήρωση μιας ιστορίας.

Είναι εύκολο και δύσκολο ταυτόχρονα. Μπορεί να είναι τόσο εύκολο που την στιγμή που θα ακούσω ή θα διαβάσω την ατάκα να γραφτεί η ιστορία στα επόμενα λεπτά. Όμως, μπορεί να είναι και τόσο δύσκολο που μπορεί η ατάκα αυτή να μείνει για πολύ καιρό σκονισμένη μέχρι να έρθει η στιγμή της. Μου έχει τύχει να έχω λάβει ατάκα, η οποία έγινε ιστορία μετά από δύο χρόνια. Καθετί θέλει το χρόνο του και η έμπνευση έχει τις στιγμές της όπως και όλοι μας, τη μια βγαίνει αβίαστα και την άλλη μπορεί να αργήσει.

4 Εκτός από τις ατάκες, τι άλλο μπορεί να πυροδοτήσει το έναυσμα για να γράψετε; Πώς ενεργοποιεί η έμπνευση τη φαντασία;

Η διάθεση, η καθημερινότητα, τα γεγονότα που συμβαίνουν στη ζωή μου σαφώς και επηρεάζουν τόσο αν θα γράψω, αλλά και το τι θα γράψω. Βέβαια υπάρχει μια σταθερά. Η σταθερά ένα μια λευκή σελίδα και μουσική. Όταν υπάρχουν αυτά η έμπνευση από μικρή  μπορεί να γίνεται μεγάλη και γεμίζει τις λευκές σελίδες, μπορεί και όχι. Τώρα αν την επόμενη μέρα θα μου αρέσουν αυτά που έγραψα είναι άλλο θέμα. Το γράψιμο είναι το καταφύγιο μου και η δική μου διέξοδος τόσο σε όμορφες όσο και σε άσχημες στιγμές.

5 Και η δική σας ατάκα; Αυτή που είναι το Μότο ζωής για εσάς;

«Μια μέρα χωρίς χαμόγελο είναι μια χαμένη μέρα». Το είχε πει ο Τσάρλι Τσάπλιν, ο αγαπημένος μας «Σαρλό» και εγώ το έχω κάνει αξία ζωής.

6 Έξυπνες και σοφές ρήσεις ή ευφυολογήματα; Τι θα απαντούσατε σε όποιον ενδεχομένως χαρακτήριζε τις ατάκες ως ευφυολογήματα και μόνο;

Ο καθένας μας μπορεί να χαρακτηρίσει/ κρίνει το οτιδήποτε με το δικό του τρόπο ανάλογα με την σημαντικότητα και την αξία που έχει στο προσωπικό του πεδίο. Έτσι και οι ατάκες μπορούν να χαρακτηριστούν από τον καθένα και να λάβουν είτε το ρόλο μια σοφής ρήσης, ή μια έξυπνης φράσης ή και ακόμα ενός ευφυολογήματος που για κάποιον μπορεί να έχει αξία και για κάποιον άλλον όχι. Η ελευθερία κρίσης και η αποδοχή σίγουρα δίνουν αξία σε κάθε χαρακτηρισμό. Ας επιλέξει ο καθένας την αξία και την σημασία που δίνει σε κάθε ατάκα.

7 Είναι οι ατάκες αυτές ένας τρόπος να κοιτάξει κανείς κατάματα τα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα και να μιλήσει γι’ αυτά έτσι που να τραβήξει την προσοχή του αναγνώστη;

Σαφώς πιστεύω ότι η ατάκα είναι ένας τρόπος για να κοιτάξεις τόσο σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα όσο να ανούσια γεγονότα που συμβαίνουν γύρω μας. Η ίδια μας η εποχή χαρακτηρίζεται από ατάκες. Τα μεγάλα κείμενα και οι αναλύσεις πια βρίσκουν διέξοδο σε μικρές φράσεις και ατάκες, γιατί ο όγκος της πληροφόρησης είναι τεράστιος ώστε να μην μπορεί να αναγνωστεί εξ ολοκλήρου και να αφομοιωθεί. Νιώθω ότι στην εποχή μας μια ατάκα είναι ο σκοπός ανάδειξης της πληροφορίας για να τραβήξει την προσοχή του κάθε αναγνώστη.

8 Σε ποιον βαθμό βοηθούν οι ατάκες να διαχειριστεί κανείς τη θλιβερή πλευρά της ζωής;

Μια ατάκα μπορεί να ειπωθεί την κατάλληλη στιγμή και να σου αλλάξει τη ζωή έτσι δεν είναι; Έτσι και μια ατάκα μπορεί να δώσει φως σε μια θλιβερή στιγμή με τον μοναδικό της τρόπο.

«Είμαι εδώ για εσένα»

«Θα περάσει.»

«Έλα εδώ να σε αγκαλιάσω!»

«Πως είσαι;»

 «Μη ξεχνάς πως σε αγαπάω»

«Θα τα καταφέρουμε μαζί».

«Θα φύγω, αλλά ότι χρειαστείς είμαι δίπλα σου»

ατάκες όπως οι παραπάνω είναι το βάλσαμο σε κάποιες δύσκολες στιγμές και γεννούν μια λαμπερή ακτίδα στην στιγμή, δεν είναι αυτό αρκετά σημαντικό για να μας βοηθήσουν οι ατάκες;

9 Κλείνοντας, αφού σας ευχαριστήσουμε, θα θέλατε μας μιλήσετε για τα μελλοντικά συγγραφικά σας βήματα. Σκέφτεστε να κινηθείτε πάλι σε μια νέα ανάλογη έκδοση ή μήπως θα ασχοληθείτε με κάποιο άλλο είδος;

Το πρώτο μου ταξίδι για την έκδοση του βιβλίου μόλις ξεκίνησε και θα ήθελα να απολαύσω τις στιγμές που θα μου φέρει χωρίς να σκεφτώ τον επόμενο προορισμό μου. Είναι μοναδικό που ένα όνειρο μου έγινε πραγματικότητα και θέλει ,προς το παρόν, το δικό του χώρο και χρόνο για να ζήσει. Τα επόμενα ταξίδια συγγραφής και έκδοσης είναι ακόμα αχαρτογράφητα, αλλά η αρχή έγινε. Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω και εγώ θερμά για την πρόσκληση, τον χρόνο σας και την στιγμή που μοιραστήκαμε για το βιβλίο μου  « Έρωτας.Ατάκα.Ιστορία» και θα χαρώ να σας καλέσω στην παρουσίαση του στις 10 Ιανουαρίου 2024 στο BookBar by Kaktos, το νέο στέκι του βιβλίου από τις εκδόσεις Κάκτος για να μοιραστούμε ιστορίες από το βιβλίο. 

 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΛΗΡΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024 [ update 28/1/24]*

Ενημέρωση για τους διαγωνισμούς της σελίδας μας στο fb

ΚΛΗΡΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ MAΡΤΙΟΣ 2024 [ update 18/3/24]*

KΛΗΡΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ [update 30/5/24 ]*

H MEΓΑΛΗ ΓΙΟΡΤΙΝΗ ΜΑΣ ΚΛΗΡΩΣΗ/ GIVEAWAY ΣΕ FB & INSTAGRAM [update 5/1/24]*

ΚΛΗΡΩΣΗ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ* [Update 16/10/23]

Η 2η ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ Filanagnostis * [ UPDATE 9/7/23 ]

ΚΛΗΡΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2023 [Update 7/11/23]*

ΝΕΑ ΚΛΗΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ FILANAGNOSTIS [ update 23/10/23 ]

Η ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΛΗΡΩΣΗ του Filanagnostis * [update 30/6/23 Nικητές Κλήρωσης]