Η ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΠΑΚΛΗ-ΓΟΥΛΑ ΣΥΝΟΜΙΛΕΙ ΜΕ ΤΗ ΒΙΡΓΙΝΙΑ ΑΥΓΕΡΙΝΟΥ

Η Γεωργία Μπακλή-Γούλα εμφανίστηκε στα εκδοτικά δρώμενα το 2019 όταν κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις ΠΗΓΗ, το πρώτο της έργο με τίτλο  Οι πέντε δρόμοι του έρωτα. Ακολούθησε το 2021 το έργο της  Οργή γένους θηλυκού και τον περασμένο Νοέμβριο το τρίτο της βιβλίο με τίτλο  Πρόσεξε τι θα θυσιάσεις στο κυνήγι της ευτυχίας, το οποίο και στάθηκε η αφορμή για τη συνέντευξη που ακολουθεί και για την οποία ευχαριστούμε θερμά τη συγγραφέα. Μιλήσαμε για το βιβλίο της, για το κοινωνικό μυθιστόρημα και τα μηνύματα που περνούν στους αναγνώστες, για τους ήρωες της και τη ψυχοσύνθεση τους, για τα μελλοντικά συγγραφικά της σχέδια.     

      Η Γεωργία Μπακλή-Γούλα, µε καταγωγή από τη Χίο, γεννήθηκε και µεγάλωσε στην Αθήνα. Με σπουδές νηπιαγωγού ειδικής αγωγής, βρήκε τον δρόµο να εκφράσει µε τον καλύτερο τρόπο την αγνή αγάπη της προς τα παιδιά. Μόνιµη ενασχόλησή της τα βιβλία, η µουσική και ο εθισµός µε τη γαλήνη της θάλασσας και του λιογέρµατος. Δεν άργησε να στραφεί στη συγγραφή· ο Thomas Hardy, η Emily Brontë και ο Stephen King κατάφεραν να ξυπνήσουν την πένα της. Ξεκίνησε µε δειλά βήµατα να δηµοσιεύει δοκίµια, στην αρχή στο προσωπικό της blog και αργότερα σε άλλα, ακόµα και σε ερασιτεχνικές οµάδες. Παρακολούθησε δύο σεµινάρια δηµιουργικής γραφής και αρκετές παραστάσεις θεάτρου.

  

1 Το τρίτο σας βιβλίο, κυκλοφόρησε τον περασμένο Νοέμβρη από τις Εκδόσεις ΠΗΓΗ . Μιλήστε μας λίγο για την πορεία αυτού του βιβλίου. Πώς εμπνευστήκατε την ιστορία του;

     Η πηγή έμπνευσής μου, σχετίζεται με όσα συμβαίνουν γύρω μου, στην σημερινή κοινωνία. Πέραν τούτου εκφράζω και την προσωπική μου άποψη επί του θέματος που πραγματεύεται το εκάστοτε βιβλίο μου.

Στο "Πρόσεξε τι θα θυσιάσεις στο κυνήγι της ευτυχίας", βλέπουμε τον αγώνα του Βύρωνα, του πρωταγωνιστή μου, να μεγαλώσει το παιδί μου θυσιάζοντας την προσωπική του ευτυχία. Και από την άλλη την Ευγενία, την συμπρωταγωνίστρια μου, η οποία τα παρατάει όλα… Την οικογένειά της για να κυνηγήσει την ευτυχία της και να ισορροπήσει μέσα της. Πόσο δύσκολο είναι να επιλέξεις τι ακριβώς πρέπει να κάνεις για να είσαι καλά εσωτερικά.

Η ευτυχία για την πλειοψηφία των ανθρώπων βρίσκεται στον πλούτο, στην καλή ζωή, σε ένα ακριβό αυτοκίνητο, σε ένα μεγάλο σπίτι σε ακριβή περιοχή. Δυστυχώς όλα αυτά δεν μας κάνουν πραγματικά ευτυχισμένους. Η ευτυχία στην πραγματικότητα βρίσκεται σε πολύ απλά πράγματα. Σε καλούς φίλους, στις ηλιόλουστες μέρες, το κελάηδημα των πουλιών, στα όμορφα λουλούδια του κήπου μας, στην αγάπη που δίνουμε και λαμβάνουμε από τους ανθρώπους, στην γεμάτη με όμορφα συναισθήματα ψυχή μας. Εξάλλου οι επιδιώξεις μας για κάθε είδους ευτυχία μαρτυρά τα βιώματα  μας και τα στοιχεία του χαρακτήρα μας.

Υπάρχουν περιπτώσεις στην ζωή μας, που ακολουθούμε λανθασμένο δρόμο προς την ευτυχία, χωρίς να έχουμε υπολογίσει  το κόστος αυτής της ενέργειάς μας.

 

2 Πόσο δύσκολο ήταν να δημιουργήσετε και να διεισδύσετε στην ψυχοσύνθεση των ηρώων αυτού του μυθιστορήματος και πείτε μας αν υπάρχει κάποιος ήρωας που σας παίδεψε περισσότερο κατά τη διάρκεια της συγγραφικής διαδικασίας του έργου σας.

     Μια φωνή μου εκμυστηρεύεται τα πάντα και εγώ καταγράφω τα γεγονότα αλλά και τα συναισθήματα. Είναι μαγική στιγμή για μένα αλλά και για τους ήρωές μου. Θέλω οι χαρακτήρες μου να αγαπηθούν ή ακόμη να μισηθούν γιατί θα έχω κερδίσει το στοίχημα θα έχουν γίνει κομμάτι των αναγνωστών μου...

 Σ’ αυτό το βιβλίο θα δούμε τους δυο κύριους ήρωες μου, την Ευγενία και τον Βύρωνα πρόκειται για δυο νέους οι οποίοι δείχνουν ερωτευμένοι και μετά το γάμο τους αποφασίζουν να ολοκληρώσουν αυτή την ευτυχία τους, με την απόκτηση ενός μωρού. Όμως είναι μια πλασματική εικόνα ευτυχίας που κάποια στιγμή που τους διαλύει αυτό που πίστευαν μέχρι τώρα. Δεν με προβλημάτισε κάποιος χαρακτήρας, ίσως αυτό που δυσκόλεψε ήταν να καταφέρω να καταγράψω απόψεις ή σκέψεις ηρώων που είμαι απέναντι σε αυτά που λένε οι ήρωες αλλά εγώ οφείλω να τα αναφέρω.

 

3 Ο δικός σας αγαπημένος ήρωας;

     Ο αγαπημένος μου ήρωας είναι ο Βύρωνας, ο άνδρας πρότυπο. Και τον ονομάζω έτσι γιατί αυτός ο άντρας έγινε βράχος μέσα στην οικογένειά του και κύριο στήριγμα για το παιδί του.

Κατάφερε να παραμερίσει τα δικά του συναισθήματα και τις ανάγκες και να αφοσιωθεί στο κοριτσάκι του. Ήταν κύριο μέλημα του, να βοηθήσει την Νεφέλη να είναι ένας καλός και ισορροπημένος ενήλικας, με ισχυρή και ελεύθερη προσωπικότητα, που του ήταν αρκετά δύσκολο τις περισσότερες φορές.

 

4 Τελικά χάνεται ποτέ η αληθινή αγάπη;

     Δεν πιστεύω ότι χάνεται η αληθινή αγάπη… Στην σημερινή εποχή θεωρώ ότι οι ανθρώπινες σχέσεις έχουν γίνει πολύ δύσκολες. Οι άνθρωποι δεν εξωτερικεύουν τα πραγματικά συναισθήματά τους όπως για παράδειγμα την αγάπη, φοβούμενοι  ότι η έκφραση των πραγματικών συναισθημάτων, θεωρείται από τους άλλους αδυναμία. Το ζευγάρι θεωρεί τα πάντα δεδομένα και δεν παλεύει καθόλου για την σχέση του. Αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος  είναι,  να μην γίνονται αντιληπτά τα συναισθήματα που συνεχίζει να τρέφει ο ένας για τον άλλον, δηλαδή αγάπη, ευγνωμοσύνη, σεβασμός, κατανόηση και εκτίμηση.

Το ίδιο ισχύει όχι μόνο μεταξύ των ζευγαριών αλλά για όλες τις ανθρώπινες σχέσεις, ανάμεσα σε φίλους, ανάμεσα σε συγγενείς ή και στο επαγγελματικό περιβάλλον.

 

5 Είναι εύκολο να συγχωρείς στη ζωή και πόσο βαθιά μπορεί να επηρεάσει η συγχώρεση την κοινωνία;

     Η συγχώρεση έχει να κάνει με τη δύναμη ψυχής που έχει ο καθένας μέσα του. Το βιβλίο μου πραγματεύεται την έννοια και την πράξη της συγχώρεσης. Είναι αρκετά δύσκολο να συγχωρέσει στον εαυτό σου μετά κάποια παραπτώματα που ίσως κάνεις, πόσο μάλλον να συγχωρέσεις τους άλλους ανθρώπους, οι οποίοι σ’ έχουν κάνει κακό. Αν οι άνθρωποι, καταλαβαίναμε πόσο δύναμη έχει η συγχώρεση και τι θετικά αποτελέσματα θα είχε στην κοινωνία μας, αν το κάνουμε πράξη.

Βεβαία κανείς δεν θέλει να το επιχειρήσει και να την εφαρμόσει. Και είναι σίγουρο ότι δεν αντιλαμβανόμαστε τις αρνητικές επιπτώσεις πού υπάρχουν σ’ αυτή την νοοτροπία…

Πιστεύω ότι όλα ξεκινούν από την οικογένεια, τον τρόπο σκέψης και τα βιώματα που έχουμε… Αν συγχωρέσεις κάποιον, θεωρείται από τους περισσότερους ανθρώπους σαν αφέλεια  και παλιομοδίτικη σκέψη, οπότε δεν το διαπράττει κανένας…



6 Διαβάζουμε την αφιέρωσή σας: «Αφιερωμένο σ’ όλες τις μονογονεϊκές οικογένειες και τους γονείς που μεγαλώνουν μόνοι τους τα παιδιά τους». Τι σας συγκινεί σε αυτές τις οικογένειες;

     Θέλει μεγάλη δύναμη ψυχής για έναν γονέα, να μεγαλώσει μόνος του ένα παιδί. Είναι τεράστιος κόπος να παλέψει κάποιος όλες τις αντιξοότητες που μπορεί να αντιμετωπίσει τους προβληματισμούς του παιδιού αλλά και τους δικούς τους… Όταν ένας από τους δυο γονείς εγκαταλείπει το τέκνο, ο άλλος είναι αναγκασμένος να λάβει τον ρόλο του πατέρα και της μητέρας, πράγμα που δεν είναι καθόλου εύκολο και σ’ αυτόν τον αγώνα μπορεί κάποιος να κάνει πολλά λάθη. Ο άλλος είναι αναγκασμένος να αναλάβει το ρόλο του πατέρα και της μητέρας, Γενικότερα είναι πιο εύκολο να μεγαλώνεις ένα παιδί που έχει το ίδιο φύλο με εσένα καθώς αυτά τα βιώματα, τα γνωρίζεις. Όταν είναι του αντίθετου φύλου είναι ένας άλλος κόσμος για τον εκείνον. Είναι λοιπόν αξιοθαύμαστο να καταφέρνει ο γονέας μόνος του να καλύπτει τις ανάγκες του παιδιού και να ζουν αρμονικά και ευτυχισμένα οι δυο τους…

 

7 Γράφετε κυρίως κοινωνικό μυθιστόρημα. Έχετε σκεφτεί να καταπιαστείτε και με κάποιο άλλο  είδος λογοτεχνίας ή το κοινωνικό μυθιστόρημα είναι μονόδρομος για εσάς;

     Τα βιβλία μου προσπαθώ  να πραγματεύονται τα κοινωνικά φαινόμενα όπως: την απιστία, τον αλκοολισμό, το έγκλημα, την απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου, την φιλία, τον έρωτα, την ομοφυλοφιλία και την οικογένεια… Το πρώτο μου βιβλίο: οι Πέντε Δρόμοι του Έρωτα είναι μια ιστορία μυστηρίου και ερωτικό.  Όπως και το δεύτερο βιβλίο: Οργή Γένους Θηλυκού είναι μια αισθηματική – κοινωνική ιστορία.

Το τρίτο μου βιβλίο: Πρόσεξε τι θα θυσιάσεις στο κυνήγι της ευτυχίας, είναι μια ιδέα που ήθελα να υπάρχει ανάμεσα στις ιστορία μετά από πολύ σκέψη και το έβαλα σαν μια πρόκληση, για μένα να καταφέρω να αναφέρω ένα βιβλίο που να αναφέρει προβληματισμούς και γεγονότα που τυραννούν ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων στην σημερινή κοινωνία.

Επίσης έχω συμμετάσχει σε κάποιους διαγωνισμούς με διάφορα  λογοτεχνικά είδη. Είχα την τιμή να κερδίσω τα βραβεία Λογοτεχνίας του φανταστικού Larry Niven 2021 στην κατηγορία νουβελέτα, μια ιστορία που βγήκε πρώτη. Στην συνέχεια συμμετείχα σε μερικές ανθολογίες: ρομαντική ιστορία, ιστορία θρίλερ, αστυνομική ιστορία και μια παιδική ιστορία. Είμαι πολύ περήφανη γι’ αυτό.

 

8 Τι πραγματικά θα θέλατε εσείς  να κρατήσουν οι αναγνώστες από το αναγνωστικό τους ταξίδι με το Πρόσεξε τι θα θυσιάσεις στο κυνήγι της ευτυχίας;

Κάθε φορά που διαβάζει ένα βιβλίο μου από έναν αναγνώστη θέλω να προκαλεί έντονα συναισθήματα και να υπάρχει ένα ηθικό δίδαγμα κάθε φορά. Το «Πρόσεξε τι θα θυσιάσεις στο κυνήγι της ευτυχίας», σ’ αυτό  το βιβλίο ο στόχος μου είναι να παρακολουθήσει την πορεία των χαρακτήρων και να καταλάβει πόσο δύσκολο είναι να θυσιάζεις τα πάντα για την ευτυχία σου και από την άλλη πλευρά, να θυσιάζεις την «ευτυχία σου» για τους άλλους. Και το σημαντικότερο η δύναμη της συγχώρεσης και πόσο δύσκολο είναι να συμβεί ή να μην συμβεί και τι αισθήματα σου αφήνει.

 

9 Ποια ήταν για εσάς η πιο δύσκολη συγγραφικά σκηνή;

Το θέμα του βιβλίο μου, με έκανε να είμαι πολύ προετοιμασμένη εξ αρχής για «κάποιες» συγγραφικές στιγμές… Ίσως η πιο δύσκολη σκηνή για μένα ήταν, ο φόβος της μικρής Νεφέλης μην χάσει και τον πατέρα της λόγω μιας ασθένειας που δημιουργήθηκε. Ήταν συναισθηματική μαχαιριά για μένα. Η πορεία αυτού του γεγονότος μέσα στο βιβλίο, ήταν δύσκολο. Έπρεπε να μπω στην ψυχοσύνθεση της Νεφέλης αλλά και του Βύρωνα και τα διαφορετικά αλλά όμως έντονα συναισθήματα μου προκάλεσαν μια πνευματική τρικυμία μέσα στην ψυχή μου και με δυσκόλεψε να ολοκληρώσω την συγγραφική διαδικασία.

 

10 Κλείνοντας και αφού σας ευχαριστήσουμε, αν και ίσως λίγο νωρίς, θα μας πείτε αν έχετε αρχίσει να σκέπτεστε την επόμενη ιστορία σας;

Πάντα συμβαίνει αυτό. Είμαι σε διαδικασία συγγραφής… Νιώθω τόσο χαρούμενη που η φαντασία, είναι η καλύτερη μου φίλη η οποία δεν με έχει εγκαταλείπει ποτέ. Σύντομα θα μάθετε τα επόμενα συγγραφικά μου νέα, η νέα μου δουλειά είναι σε διαδικασία αξιολόγησης, αναμένω νέα. Όσο για την συγγραφή ήδη δομώ την επόμενη μου ιστορία.

Θα χαρώ να τα ξανά πούμε.

Σε ευχαριστώ.

 

 


 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΛΗΡΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024 [ update 28/1/24]*

Ενημέρωση για τους διαγωνισμούς της σελίδας μας στο fb

ΚΛΗΡΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ MAΡΤΙΟΣ 2024 [ update 18/3/24]*

KΛΗΡΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ [update 30/5/24 ]*

H MEΓΑΛΗ ΓΙΟΡΤΙΝΗ ΜΑΣ ΚΛΗΡΩΣΗ/ GIVEAWAY ΣΕ FB & INSTAGRAM [update 5/1/24]*

ΚΛΗΡΩΣΗ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ* [Update 16/10/23]

ΚΛΗΡΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2023 [Update 7/11/23]*

ΝΕΑ ΚΛΗΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ FILANAGNOSTIS [ update 23/10/23 ]

«ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΚΙΕΣ» - ΧΟΥΑΝ ΧΟΣΕ ΜΙΓΙΑΣ- ΨΥΧΟΓΙΟΣ